Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under maj 2010

Av Lyllan Blogglus - 7 maj 2010 10:29

Har inte fått något, men tänkte lägga in min åsikt om detta iaf.


Vadför lägger man in en annonym kommentar när man inte har något trevligt att skriva? Jag tycker att det är otroligt larrvigt och framför allt fegt. Min mamma har alltid sagt att man ska våga stå för det man säger...


Har sett det allt för ofta när man är på nätet och kollar runt på olika sidor, folk som skriver hur ful personen är i fråga, hur dum i huvudet den är ect. Är det verkligen ok? Nej!


Det verkar som att allt för många sitter på nätet och lägger in elaka, annonyma kommentarer på bloggar, chattar, comunitys (stavningen?) och forum. Vad tjänar man på det? Vadför gör man så?

Trevligt för dom att dom inte har något vettigare för sig, tydligen =P


Sedan kan jag vara på en anonym kommentar jag hade fått på min blogg, va iof inget på hopp, men denne person verkade lite upprörd över mitt inlägg "ointressanta bloggar";

Hon får skriva precis vad hon vill, ville bara påpeka att det kanske inte är så bra att säga namnet på en specifik person om man inte vill att folk ska reagera när man skriver sådanna saker. Och nej, har aldrig sagt att min blogg är intressant, uttryckte bara min åsikt kring vad jag tycker är ointressanta bloggar samt att privata bloggar oftast bara är intressanta för de folk som känner bloggaren.


Nej, jag är ingen bra bloggare, inte bäst på något och inte heller proffs. Men jag bloggar för att jag har skrivlust, för att det är kul och i brist på annat. Sedan gör det ju ingenting att man har en eller annan som läser bloggen =P Frivilligt ;)


Hittade även en artikel om just detta på SvD när jag kollade runt lite på nätet: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/folk-vraker-ur-sig-i-princip-vad-som-helst_225657.svd

Av Lyllan Blogglus - 6 maj 2010 17:18

Har ofta samma problem, kommer direkt, håller i ett tag och försvinner. Min mus (har ju laptop, men den där plattan man drar runt musen i datorn på) håller på och knölar till och från!


När jag sätter ner fingret på plattan så "sticker" musen åt ena hållet, jag drar iväg det och släpper och då försvinner den tillbaka till samma ställe som den va när jag först försökte flytta på den. Hur löser man då detta? Jo, man drar med fingret snabbt och upprepade gånger för att försöka "kasta iväg" musen, och det verkar fungera ibland. Just i skrivande stund är den extrem och vill ingenstanns, men går nog över, det brukar det göra.


Någon som har samma fel, någon som har någon aning om vad det är för fel?


Och jag hoppas att någon förstod min knöliga förklaring! =P

Av Lyllan Blogglus - 6 maj 2010 12:22

Vart till att "baka" lite idag, vart så sugen på cornflakes choklad när jag åkte till AF!


För er som vill prova så är det otroligt enkelt, ni lägger choklad (vilken som hellst, jag använder euroshoppers mjölkchoklad för att den är billig) i ett vattenbad, dvs en kastrull med vatten i och så lägger ni en djup tallrik ovanpå kastrullens kanter och låter sedan chokladen smälta i tallriken.

När chokladen är smält tar ni och blandar i cornflakes, hur mycket man vill ha är upp till var och en, men tanken är att chokladen iaf ska klibba ihop cornflakesen och täcka dom.

Sedan lägger man ut små klickar på bakplåtspapper, alternativt i formar men jag kör på bakplåtspapper, och låter dom "torka".


Eftersom cornflaksen inte blir mjuka så är ett tips att man gör lite mindre bitar, annars blir det jobbigt att äta för att cornflaksen "skär" i munnen. Ja, det låter konstigt, jag vet =P Men det gör ont!


NJUT =)


Av Lyllan Blogglus - 5 maj 2010 15:28

Som sagt, provad installera spelet, och det fungerade fin fint. Det gick till och med bättre att spela på min karls dator än min gamla (när det fungerade alltså) =O Så ja, nu vet ju jag vad jag kommer att ägna tiden åt när han är på jobbet =/


Hmm, jag tror inte att detta va så bra..


Aja, underhållning, jag kanske inte har det lika tråkigt hemma om dagarna =)

Av Lyllan Blogglus - 5 maj 2010 09:46

Jag har haft ett sådant sug efter att få spela något så töntigt som The Sims 2, har inte spelat på säkert 6 månader eftersom att jag inte haft någon dator hemma, och när jag väl fick hem skiten så va den trasig :@ Jag tror att det va för att den stod i en bod i vintras, men folk säger att jag har fel.


Hur som hellst, ska prova installera grundspelet på min karls dator och se om det fungerar. Kollade systemkraven och jag tror att det ska fungera. Om inte annat, så märks det och då får jag helt enkelt radera det =P


Önska mig lycka till, jag vill verkligen SPELA!


Haha, vet inte ens vadför jag är så fast i detta spel, men det är skoj! Har man inget eget liv så får man leva åt någon annan? Haha =P Nej, så är det nog inte.


Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 15:40

Jag vet inte riktigt vart detta tidningsutklipp kommer ifrån, hittade det på google. Den fick mig att tänka lite, vadför har vissa behovet utav att blogga? Någon form av bekräftelse, behov av uppmärksamhet, behov av att andra ska veta eller behov av att andra ska veta hur bra man har det måste alla bloggare lida utav?

Jag vet inte riktigt vadför jag bloggar, jag har bara fastnat för det. Kan det kanske vara så att jag är olycklig?


Haha, ja, jag får hoppas att andra oxå får sig en liten tankeställare, en tankeställare om vadför ni bloggar.


Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 15:22

Jag vet mycket väl att det finns olika intressen och att jag förmodligen kommer att göra en och annan bloggare upprörd, men det finns ointressanta bloggar och saker man kanske borde tänka på när man bloggar.


Bloggar där alla inlägg börjar med "Idag har jag gjort" "Idag har jag varit i skolan" och framförallt "Idag är jag hemma och är sjuk =(" är sådanna bloggar jag finner ointressanta. Dessa bloggar är endast intressanta för de som känner personen i fråga. Så helt ointressanta är dom kanske inte, men för mig som utomstående kanske det inte är så värst spännande att läsa en sådan blogg.


Jag läste dessutom ett blogginlägg där en tjej va ledsen och arg för att folk hade sagt att hon va elak mot sin kompis, hen hade skrivit namnet på hennes kompis och att hon inte gillade saker som hon höll på mig. Vi har alla rätten att uttrycka våra åsikter, så länge som inte trycker ner någon. Och i detta fallet kanske hon skulle ha valt bort att skriva ut namnet?

Om man tex vill skriva "Gert är så fjantig, han måste dricka för att alla andra gör de" så kanske man istället kan omformulera det på ett annat sätt utan att nämna någon specefik person? Tex "Jag tycker att det är så fjantigt med människor som måste dricka för att alla andra gör det". Har jag helt fel?

Jag är väldigt noga med vad jag skriver om vem när jag bloggar, och eftersom min karl inte vill bli nämnd vid namn på min blogg så  skriver jag aldrig det heller.




Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 13:50

Jag vet att jag inte är den enda med detta problem, men vadför sätter man sig alltid vid datorn i tron om att man bara ska kolla något snabbt och sedan fortsätta med sina sysslor?


Idag hade jag tänkt städa, skulle bara sätta mig vid datorn och kolla mailen, bloggen, FB osv, men fastnade här. Och jag har inte heller något vettigt att göra på datorn heller =/

Vadför är det så svårt att slita sig ifrån denna jävla DUMBURK?


Jag har så grymt dålig självdisciplin, det är helt sjukt vad dålig den är =/


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards