Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under maj 2010

Av Lyllan Blogglus - 10 maj 2010 13:45

Mailade de som har hand om bloggplatsen idag ang att jag och många fler saknar en funtion där man kan svara på kommentarerna enklare, istället för att gå in på kommenterarens blogg och svara på ett inlägg som inte har med svaret att göra.


Tänkte att jag skulle få vänta en evighet på svar eller inte få något svar alls.


Nejdå, några minuter senare så får jag svar! Svaret jag fick var att funktionen var på g och att det är många som eftersfrågat detta!


Så äntligen, snart kanske detta händer!


YES!

Av Lyllan Blogglus - 10 maj 2010 12:35

Igår såg jag på tven att p-pillret "fyllde" 50 år. Intressant =) Skickar med en länk om detta om ni vill läsa mer!


http://www.dn.se/nyheter/sverige/p-pillret-firar-50-ar-1.1090909

Av Lyllan Blogglus - 10 maj 2010 11:31

Idag är nu 2a gången den senaste veckan som jag har fått min systers post. Min syster bor i Kopparberg, jag i Fjugesta. De som sänder post till henne har stavat allt rätt och ändå får jag eftersändelse hit?


Ja, jag gjorde nydligen en adressändring hit till Fjugesta, men jag är 100 % säker att jag skrev mitt namn och inte hennes.


Vart ringer man för att påpeka detta problem, i hopp om att dom uppmärksammar det och sluta skicka hit hennes post? När min eftersändelse period tar slut så kommer dom ju att kasta hennes post, eftersom att dom tror att den ska hit.


Om någon har en aning skulle jag vara tacksam. Annars får jag leta vidare.

Av Lyllan Blogglus - 8 maj 2010 19:14

Hehe, jag och gubben va in och handlade i Fjugesta. När vi kommer till kassan så säger tjejen "Då vart det 113,50" Shit vad billigt!? Så jag kollar upp på den digitala skärmen för att se om det verkligen stämmde, nej, jag hade handlat för 213,50. Så jag tar fram pengarna och så säger kassörskan "Ööö, det fattas en hundring". Hehe, ja, jag tänkte då rätt även om hon sa fel, och hon fick de hon frågade efter, men inte det jag tänkte ge henne.


Jag tycker att det är skitjobbigt när man ska betala och så ger man kassörskan pengar, och så står man där och väntar på sin växel, och så säger hon att hon har fått för lite. Igentligen inget pinsamt med det, men jag tycker att det är lite smått pinsamt iaf.

Är det kanske så att jag inte kommit ur fjortisstadiet då man tycker allt är pinsamt kanske? Haha, man kan ju undra =P


Hur som hellst, hade ju iaf pengarna, hade varit ännu värre om man handlat för mer pengar än vad man äger!


 

Av Lyllan Blogglus - 8 maj 2010 13:16

Jag vet inte riktigt om det är sjukt att tänka så här, men nu när det är fler som tar studenten så är det oxå fler folk att tävla om arbeten med? Är det sjuk att tänka så? Jag vill inte behöva slåss mer för arbete än vad jag redan gör, spec inte med fler folk med bättre utbildningar än mig.


Nu när studenten närmar sig ser jag bara chansen till ett arbete komma längre, och längre bort.


Är otroligt glad för deras skull, bara dom ger fan i mitt jobb =P


Nej, så rädd är jag nog inte, men tanken slår mig iaf. Men å andra sidan så finns det ju massor med folk som går i pension, men undra om dom är lika många som studenter? För att inte tala om alla duktiga människor som orkat läst vidare? Dom som är ett ännu större hot?


Ja, jässes amalia säger jag bara! Vilka värdsliga problem =P

Av Lyllan Blogglus - 8 maj 2010 11:28

De som har FB, villket mer eller mindre alla har, borde ha sett alla grymt irriterande grupper "Vi som inte är rasister för att vi sjunger nationalsången" "Vi som vill ha nationalsången tillbaka i skolan" och alla dessa liknande grupper.


Jag skiter fullständigt i om folk tycker att man är rasist för att man sjunger den, jag skiter oxå fullständigt i om man får sjunga den eller inte. När sjöng jag den sist? Under tvång i skolan, förmodligen.


Det som däremot gör mig irriterad, utav ren princip, är att man ska behöva vara rasist för att man tycker om sitt land.


Jag älskar inte Sverige och jag tycker inte att Sverige är bäst. Däremot skulle jag inte kunna tänka mig att bo någon annan stanns och man har det skapligt här. Bara för att man bor i Sverige så måste man väl inte vara patriot? Däremot tycker jag att det är otroligt fel att bo i Sverige när man påstår sig hata landet. Flytta då!


Av Lyllan Blogglus - 7 maj 2010 13:48

Har sedan jag flyttade till Fjugesta insett att man tydligen inte får post varje dag, jag trodde att man iaf fick reklam måndag-fredag. Men vissa dagar får vi inget alls, känns nästan som posten glömt oss =/


Fick dessutom idag en "eftersändelse" idag, en katalog?! Ifrån Bole?! Japp, kollade på baksidan av den och den va adresserad till min syster i Kopparberg. Vadför får jag hennes post för? Det är 11,5 mil emellan och det enda som är likt är våra efternamn.


Ja, som tur va så va det ju ingen viktig post som hon MÅSTE HA, men jag hoppas inte att dom gör så igen...


Av Lyllan Blogglus - 7 maj 2010 10:58

Japp, har fortfarande min moppe kvar som jag haft sedan jag va 15 år. Har funderat ett tag på om jag ska sälja den, eftersom att jag inte orkar fixa den en gång till och jag använder den ju inte..


Har iaf konstaterat att om man vill ha något såld, säg det till min syster.


Hon har fått massor med männsikor att ringa mig/smsa mig ang denna moppe, som jag inte ens vet om jag vill sälja.


Den är ju inte längre spec snygg, upprostad krök (men finns ny till), luftfiltrer är hemmafix och startar ej, misstänker att det är något med soppa flödet och sist rensade jag tanken och så gick den fin fint igen, så troligen detta fel igen.


Vad är en Puch Nevada i detta skick värd igentligen? Det är ju trotts allt en moppe med nostalgivärde och dessutom lättmeckad (jag har meckat med den själv och för det mesta helt själv). Mycket pålitlig när det väl startar.


Usch, får nästan lite separationsångest när jag bara tänker på att  sälja den! På den tiden jag använda den så va jag fast besluten om att jag skulle begravas med moppen, den har gett mig så otroligt mycket glädje och frihet! Hmm, ja, jag får fundera vidare..


(denna mopped är inte min, men en nevada iaf)

 

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards