Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under november 2010

Av Lyllan Blogglus - 30 november 2010 19:14

Alla dessa välmöjligheter stjäl otroligt mycke tid och energi ifrån oss! Man har tusentals valmöjligheter, allt ifrån vilket märke och sort man ska köpa på smörgåsskinkan i affären till vilken tröja man ska ha på morgonen. Ifrån när man ska äta till vilken bil man ska ha.


Självklart är det härligt att det finns så mycket olika saker att göra, äta, välja och ha på sig. Men ibland blir det bara för mycket. Tex som den eviga fråga "vad ska vi ha för mat idag". Jag tycker det är en jättejobbig fråga, för jag kommer alltid med samma idee; Pastasås eller köttfärssås. Nästan alltid iaf, känns det som!


Det borde vara lite lättare att välja bland denna egna lilla världen av beslut!

Därav tycker jag att lidel underlättar just väljandet, för i deras affär har dom så litet utbud av saker att man bara kan välja bland typ 2 olika sorter av samma sak. Kanske bli att kosta mer, men bättre beslutsmässigt!


Även om jag gillar att gå på ica market och pris och kvalitetsjämnföra olika produkter så blir man ibland lite smått förvirrad!


Undra hur många timmar vi igentligen lägger ner på detta, just att ta beslut om vardagens små ting? Tål att tänkas på!


Bilden har inget att göra med texten!


Av Lyllan Blogglus - 30 november 2010 13:11

Utav någon anledning så hamnade jag på denna bloggen för någon dag sedan  http://thesimsblogg.bloggplatsen.se där en tjej bloggar om The sims, så klart.


Jag vet, det är jättefjantigt att vara 20 år och spela The sims, men det är kul, och inte spec mycket mer omoget än att spela cs, wow eller något annat liknande online spel.

 

Hur som hellst, hon skrev lite om The sims 3, spelet kom ut i början av 2009. Först va jag övertygad om att jag skulle fortsätta spela ts2, men efter att ha sett hennes blogg så måste jag verkligen spela ts3.

För att kunna göra det så måste jag nu ha en ny dator till att börja med, så det är bara att spara! Så jag önskar mig pengar i julklapp, främst iaf. För en dator tänker jag inte förvänta mig att någon tänker köpa åt mig.


Jag tycker jag ändå har hållt mig väldigt länge, men detta håller inte längre =P Jag bara måste ha det, ts2 är inte ens roligt längre sedan jag har kollat runt på youtube på detta spel. Viktigt är ju att tillägga att allt som görs i filmerna går inte att göra i spelet och allt som finns är inte heller med i spelet. De som gör de riktigt proffsiga filmerna använder ju fusk och nerladdade/egengjorda prylar.


En sak som är säkert, jag ska ha prylpaketet "gasen i botten" så jag kan vara lite rockabilly även i spelet ;) Fast line heter det på engelska




Hur coolt är inte detta?!

 



Eftersom det snart är jul så lägger jag in en julig The sims video

 

 

Av Lyllan Blogglus - 29 november 2010 17:29

Idag när jag åkte till affären inne i Fjugesta så va det halt, inget nytt med denna årstid och absolut inget nytt efter vägen förbi risberga och in till Fjugesta.

Det som då slog mig är att jag skulle behöva åka ut på en parkering och "lära känna" min nya bil lite bättre. Jag kör för det första alldelles för lite bil och ovanligt lite för att vara jag, samt att det är en ny bil. Som ni säkert vet så fungerar alla bilar olika på små sätt, även om det är samma typ av bil, samma märka och samma åsmodell.


Att åka ut med sin bil att sladda är inte bara roligt, det är lärorikt! Man lär sig att hantera en sladd, man lär känna sin bil och sådanna saker är bra när man väl kör vägen fram och får en oväntad sladd.


Men det verkar som att vi inte ska öva på stora öppna ytor utan mitt i trafiken då alla bra sladdställen förstörs! De flesta stora parkeringar i Örebro har ju räcken vid varje parkeringsrad, eller så har dom en trottoarliknande kant vid varje rad. Dessutom stänger dom av parkeringarna (nu snackar jag marieberg) på kvällen, då parkeringarna är tomma och kan användas säkert som övningyta!


Man skickar inte bara ut folk mitt i trafiken för att öva på sina färdigheter utan man ställer till det för de stackarna som plogar! Hur mycket längre tid tar det inte för dom att ploga än om det hade varit öppna ytor?


Jag har mycket gott att säga om sladdning på parkeringar, när andra människor och bilar inte står i vägen!


De som förstör parkeringarna får nu skylla sig själv att jag och alla andra "idioter" övar bland allt annat folk!

 

Istället för säker lek

 

 

Så får vi ägna oss åt sådant här (gillar dessutom klippet, underhållande)

 

Av Lyllan Blogglus - 28 november 2010 22:05

Fick nyss ett otroligt bra tips ifrån en mycket klok kvinna och vill nu dela med mig av det!


Om ni precis som jag bor i ett kallt hur (eller igloo som andra kallar det) som bulldegen inte jäser i så kan man ställa bunken i fingervarmt vatten, som tipsaren sa iaf. Då påstås degen iaf jäsa.


Då jag provade förra året att baka bullar i vårat kalla hus, och dom då vart stehårda, så drog jag slutsattsen av att det vart för kallt och att degen inte jäste då. Men nu efter detta tips så måste jag absolut prova, men provar nog med vanliga bullar först, ifall det skiter sig, då saffran är dyrt...


Tack för tipset, hoppas att någon annan hade nytta utav detta med! Tur att det finns kloka människor där ute =)


Av Lyllan Blogglus - 26 november 2010 16:02

Blogga är en syssla som tjejer håller på med. Vi bloggar om våra kläder, om hur vi sminkar oss, om våran tjejiga inredning och våra catfighter!

 

Nej, så är det ju igentligen inte. Att blogga är väl något jag tycker är ganska kvinnsdominerat, jag tror de flesta håller med, för de flesta som bloggar är tjejer, iaf de bloggar jag hittar.

 

Anldeningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag råkade hamna på en blogg där skrivaren va en kille. Jag vart ganska förvånad kan man säga, det är ovanligt att killar bloggar, tycker jag.

 

Jag vill ha mer killar i bloggvärlden, kanske skulle det vara ett sätt för oss tjejer att förstå hur de tänker? :)

 

Mer karlbloggar åt folket!

 

 

Its a girl thing - Eller inte

Av Lyllan Blogglus - 26 november 2010 14:45

Hittade detta recept


Ingredienser till 12 cupcakes:
3 st ekologiska ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
3 tsk pepparkakskrydda
1 dl gräddfil (ja använde creme fraiche)
2 msk kallt kaffe
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao av god kvalitet
1 nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %
 

White chocolate frosting (12 cupcakes):
200 g vit choklad av god kvalitet
200 g Philadelphiaost

 

 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret med pepparkakskryddan och blanda det med äggsmeten, tillsätt gräddfil.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao, och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad

(i en skål över kokande vatten).

6. Rör ner chokladen i smeten.

7. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 3/4 med smet.

8. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.

9. White chocolate frosting: Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och låt svalna.

10. Rör osten krämigt tillsammans med den smälta chokladen.

Låt stelna något i kyl eller frys.

11. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med guld non-stop, strössel, siverkulor eller röda bär

 

Av Lyllan Blogglus - 26 november 2010 12:04

Hittade en blogg där någon lägger upp massor med gratis bloggdesigners, för er som vill ha en snyggare design. Jag tycker iaf att dom va otroligt fina, men det kändes inte riktigt "Lyllan", som jag med andra ord. Därav fortsätter jag att ha min tråkiga design ett tag till. Kolla in, jag tror inte ni blir besvikna!


http://shabbyblogs.com/index.html

Av Lyllan Blogglus - 26 november 2010 11:17

Kollar nu på Tyra show, och dom snackar om något jag aldrig hört talas om; Fylleroxi. Tydligen är det en blandning mellan anoroxia och alkoholism. Det hela går ut på att man äter bara en ynka liten grönsak på hela dagen och tar in alkohol som kalorier istället. Dvs ett sätt att kunna dricka utan att gå upp i vikt.


Jag säger bara HERREGUD! Vilka jävla ideer! Är sprit så viktigt? Att människor drabbas utav anoroxi har vi länge vetat, men att sluta äta för att kunna dricka alkohol är fan bland de värsta jag hört! Är det verkligen så jävla viktigt att festa?! Vilka fjortisar, väx upp!


Nej, detta är något vi måste googla på, det låter sjuk. Tyckte det fanns tillräckligt med sjukdomsklassade beteenden. Alkoholism är faktiskt att sjukdomsklassat beroende som vanligtvis drabbar varannan generation, hur sjukt det än låter.


Hittade en artikel om det i aftonbladet: http://www.google.se/imgres?imgurl=http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00561/colourbox582336_561273b.jpg&imgrefurl=http://www.aftonbladet.se/wendela/article2003984.ab&usg=__qsvGFUntbBb3T8it7SFRc6qv_sE=&h=315&w=210&sz=8&hl=sv&start=1&zoom=1&itbs=1&tbnid=XwIJBKXGN0jFiM:&tbnh=117&tbnw=78&prev=/images%3Fq%3Dfyllorexi%26hl%3Dsv%26sa%3DX%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1


Men vad är ortorexi?!


Sjukt gott folk, sjukt!


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards