Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under juni 2010

Av Lyllan Blogglus - 7 juni 2010 16:46

Ja, som sagt, detta har blivit en bajsblogg, det enda jag bloggar om är vad jag gör om dagarna =(


Hur som hellst, igår "friade" min karl till mig, och jag hade ingen aning om att det skulle ske, inte den dagen iaf. Alltid trevligt, och nu är vi hur som hellst förlovade. Nu måste jag stå ut med honom hela hans liv ut.... Haha, skämt å sido =)


Va upp till kopparberg efter jobbet i lördags, en snabbis, för att hämta syrrans SAAB. Innan vi åkte hem så va vi upp och red, både jag, syrran och karln. Trevligt =) Vart däremot trampad utav hästen jag red när jag skylle sadla av, men det va bådas fel. Ont i foten har jag nu, men det är ju som det är.

Va oxå upp till min morbror och hans fru och frågade om de va intresserade utav att ha stödfamilj till morbrors 2 största barn, och att jag då ställde upp. Så de skulle snacka med komunen på torsdag, sa dom iaf. Men vi får väl se hur det blir. Om dom inte gör det eller om komunen inte beviljar så tar jag kontakt med min komun och säger att jag gärna tar hand om ett barn som är i behov av det.


Sedan finns det väl inte så mycket mer att berätta mer än att det är sista praktikveckan. Förhoppningsvis blir jag sommarvikarie där sedan, som han sa, men det känns som att det inte blir så =/ Det är sådant som visar sig.


Det är konstigt vad jag har lugnat ner mig efter operationen, jag har inte sådan panik över allt, jag har lättare att släppa saker och jag är inte alls lika stressad. Både på gott och ont...

Av Lyllan Blogglus - 4 juni 2010 13:32

Det är konstigt att man alltid kommer på bra saker att skriva om när man inte sitter vid datorn, och nu för tiden har jjag inte längre tid att sitta vid datorn så länge att jag kan komma på de ideerna igen. Dessutom kan jag inte bara kasta mig in på datorn när jag kommer på något, eftersom intenet går så jävla segt här hemma.


Min blogg har blivit så j'ävla tråkig på senaste tiden, det är bara massa bloggbajs....


Vart är alla ideer när man behöver dom?

Av Lyllan Blogglus - 3 juni 2010 17:11

Skrev för ett tag sedan att jag hade varit på en pizzeria i Hallsberg och köpt en calzone, men hade fått lök och svamp i, vilket jag verkligen ogillar. Även om jag förstår att det är lätt hänt att ge ut fel pizza så vart jag ändå smått irriterad.


I tisdags beställde vi pizza på samma pizzeria, och så sa jag "En calzone utan lök och svamp denna gång". Killen som tog beställningen kollade på mig frågande "Det finns ingen svamp och lök i calzone", innan jag han säger något så sa killen som stod och bakade pizza "Ja, va ni här för ett tag sedan och fick en sådan pizza?"


Hur som hellst, vi talade om att det vart fel, och dom bad om ursäkt, för dom visste tidligen i efterhand att det hande blivit fel. Så jag fick min pizza gratis =)


För en gångs skull, och förmodligen första gången i mitt liv, vågar jag att öppna käften, och det lönade sig =)

Av Lyllan Blogglus - 1 juni 2010 11:21

Kan nog säga, eller snart iaf, allt man lever ett "Volvo, villa, vovve" liv. Hund bidrog jag med, villan bidrog han med och volvo äger vi båda två. Dessutom fick vi tydligen hem en husvagn i helgen, när jag säger åt karln att han inte får köpa fler bilar så köper han tydligen husvagnar =/

Det enda som fattas för at5t jag ska leva ett helt vanligt svensson liv är dessa små, söta, skrikiga saker som kallas för barn, men det lär nog vänta, jag är ju bara barnet själv! Även om karln min börjar närma sig pension... Haha =)

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards