Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Lyllan Blogglus - 11 maj 2010 15:20

Tänkte dela med mig av min underbara lunch, Kassler i chilisås. Mycket enkelt och går mycket snabbt.


Skiva kasslern till skivor och lägg ut dom i en ungsform.


Vispa sedan grädda och rör ner Heines (stavning?) chilisås. Använd efter eget tycke, jag höller i tills grädden får en ganska röd färg.


Om man vill kan man lägga bananer, annanas eller liknande mellan kassleskivorna, om man lägger dom dubbelt, men inget måste.


Häll sedan i grädden i formen tillsammans med kasslern och in i ugnen på 250 grader tills ytan får en fin färg.


Serveras med ris, men jag har även hört att vissa äter med potatis.


Smaskens!

Av Lyllan Blogglus - 11 maj 2010 09:25

Idag skulle jag ringa till posten samt min arbetsgivare för att få reda på när jag ska börja på måndag.


Posten sa att dom skulle meddela den ansvarige i vårat område om att jag fick min systers post, så förmodligen så ska det problemet vara ur världen nu iaf. Tjejen jag pratade med va supertrevlig och vill tacka min kusin för att hon hjälpte mig att hitta numret, eftersom att min dator inte vill hitta det! Ja, det är väl bara att leta, tänker ni säkert. Men så enkelt är det inte, för min dator vill nämnligen inte alltid ladda upp saker, där ibland hitta.se eller bilddagboken.se

Hur som hellst, problemet löst ;)


Ringde oxå arbetsgivaren, ska vara inne på Konsum när det öppnar på måndag för att få schema osv. Han frågade mig hur jag ställde mig till helg och kvällsarbete, och självklart kan man ju inte säga nej, då tar han ju någon annan! Han vet däremot att jag ska vara ledig under CCW, och jag hoppas inte att jag jobbar när vårmönstringen är, då blir jag grymt ledsen. De enda träffar som är VIKTIGA för mig är just vårmönstringen och CCW, men blir det jobb nästa helg så är det ju så =(


Hur som hellst, alla mina "måsten" är iaf uträttade idag, skönt!

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards