Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under mars 2011

Av Lyllan Blogglus - 27 mars 2011 17:49

I boken "Kloka råd för hem och trädgård" finns det många bra tips och knep till det mesta. Riktigt intressant. Bikarbonat och ättika 24% nämns i de flesta tipsen som har med rengöring att göra. Det verkar vara rena rama mirakelmedlet!


Tex om du har en bäddmadrass som du vill fräscha upp så ska du strö ut bikarbonat över den, låta verka i 20 min och sedan damsuga madrassen. Detta ska tydligen göra den fräschare. Dessutom för att madrassen skall hålla längre och för att din rygg ska må bra så ska du vända på den ofta, eller när du byter lakan. Dvs vända den upp och ner, snurra på den så att du får fotsidan upp osv.


Tex För att få bort unken lukt ifrån träningskläder så lägger du kläderna i 1 dl ättika och 1-2 dl vatten över natten. Tvätta sedan som vanligt.


Sådanna gamla och intressanta tips och råd kryllar det av i denna boken. Älskar det! Tack till Ramona som jag lånat den utav!


Hur som hellst, i denna bok är det många tips som innehåller just ättika och bikarbonat. Det verkar som att man kommer väldigt långt om man har det =P


Dessa husmorstips får symboliseras utav en lustig kastrull


 

Av Lyllan Blogglus - 25 mars 2011 17:45

Är du en sådan person som inte gillar vin, som inte gillar den beska och sura smaken? Gillar du däremot smaken av nybakad äppelkaka med vaniljsås? Då har min syster och hennes sambo hittat vinet för dig; Varm&Kall.


Varm och Kall är ett vin ifrån Kiviks som är tänkt att man både kan dricka kall som varm, perfekt för sommarens äventyr. Har dock enbart druckit den kall än så länge.

Min sambo som inte dricker vi gillar till och med detta, inte illa alls ;)


Nu säger jag inte att jag ska bli alkoholist, men chansen är stor när jag hittat något som är så himla gott


En rödblå tetra som säljs för 39 kr på systembolaget. Prova det, jag kan nästan garantera att du inte blir besviken. Däremot lämnar jag inga garantier ;)


Av Lyllan Blogglus - 24 mars 2011 16:56

De flesta som rör sig inom bilkulturen och liknande bilintressen tror jag nog någon gång pysslar med någon form av racing, som typ stopljus racing och motorvägsracing. Roligt om man gör det på ett bra och ansvarfullt sätt. Dvs; Tänk er för!


Det roligaste är väl ändå när en kille med turbo, (Ja, jag säger kille då det bara är killar som gör såhär) drar om en med gasen i bött och ser så otroligt nöjd ut över att han kom om. Jag förstår inte riktigt sporten i att dra ifrån någon som inte har en chans att ens hänga på? För mig får dom gärna göra det, men som man brukar säga; Ge dig på någon i din egen storlek...


Om dom blir glada utav att dra ifrån en skruttig 740 med en motor som accelererar som en snigel med deras monstersnurrbo så låter jag dom ha det nöjet, det är väl nästan alltid roligt att göra någon glad? =)


 

Av Lyllan Blogglus - 23 mars 2011 19:30

Kan man bli något annat än irriterad? Kristna lever tydligen kvar på 1500-talet då man ansåg att homosexuallitet va en sjukdom, alla andra ska röra sig framåt och med samhällets utveckling, men en del troende verkar göra tvärtt om. Detta va bland det löjligaste jag hört.


Med denna app till din telefon ska du kunna bota din suxuella läggning, typ som med vilken hjärntvättning som hellst.


http://www.aftonbladet.se/wendela/article12765326.ab


Lägg ner säger jag bara 

Av Lyllan Blogglus - 22 mars 2011 19:03

Efter att ha varit arbetssökande i allt för många månader så har man från och med imorgon betalt arbete! Till att börja med har jag 6 månaders provanställning, men chefen sa idag att jag hade goda utsikter. Så jag hoppas!


Nu när man är van att klara sig på sina knappt 3000 kr i månaden så kommer man känna sig som en miljonär när väl lönen rullar in. Jag har funderat och funderat på vad min lön ska gå till, och jag kommer på massor med saker. Om jag känner mig själv rätt kommer jag hålla hårt i mina pengar och spara en massa, som jag aldrig kommer att göra av med. Jag kommer att dö miljonär om inte annat ;)


Bland de saker jag vill lägga pengar på så är det tex


  • Ny mobil åt Hendirk, för att han varit så snäll och hjälpsam samt för att han behöver det.
  • En annan bil
  • Tatuering
  • Resa (vilket kan vara svårt när man jobbar)
  • Nya klädaer, för att jag behöver det
  • Bygga lösdrift på gården för en framtida foderhäst =)
  • Bättre baslåda till bilen
  • En pilsnerhäck
  • Ny ridhjälm samt ridstövlar och säkerhetsväst
  • Ny tvättmaskin, då våran inte längre värmer vattnet
  • Sommarhäst
  • Getter längre fram i tiden

Som ni ser så finns det en del, och det där va bara en av de få saker som dök upp på 2 minuter.

Nu när jag äntligen fått ett jobb så finns det en chans att jag succesivt kan uppfylla mina drömmar.


För de som vill veta så jobbar jag åt ett företag som avlägsnar överblivet silikon från vattentäta mobilskal åt Iphone. Denna produkt gör vi.


Av Lyllan Blogglus - 18 mars 2011 17:30

Har en tjej som jag mailar med lite då och då, i ett av mailen så berättar hon att hon gillar hästar men inte kan vara med dom pga allergi. Dock fanns det hästar vid hennes sommarställe som tydligen skulle vara allergivänliga.


Hade aldrig hört talas om detta, men jag fick namnet på rasen och fick upp denna sida bla. Intressant!


http://www.basjkirhast.se/

Av Lyllan Blogglus - 17 mars 2011 18:54

Va ute och åkte på en skogsväg idag och skulle vända, för jag ångrade mig. Så jag för in med fronten på bilen på en annan väg och lägger i backen för att backa ut för att sedan logiskt nog vända...

Ja, allt är ju inte så himla lätt jämt..


Då jag har bakhjulsdrift tänkte jag att jag skulle försöka hålla bakhjulen där det såg ut att vara mest grepp, men det jag trodde va mjúk och tinande is va i själva verket hård och snorhal is. De flesta kan ju list ut att jag då satt fast, även fast jag medvetet INTE rivstartade.


Vart lite smått ilsken på mig själv, men det va bara att bita i det sura äpplet och gå ur bilen får allt gräva lite grus någon meter bort. När jag sitter där på huk och gräver grus så kommer en hurtig dam som är ute och promenerar. Vänlig som hon är så erbjuder hon sig att hjälpa till att putta på bilen.


Vilken snäll dam, fler borde va som henne. Dagens ros går absolut till henne!


    

Av Lyllan Blogglus - 16 mars 2011 17:53

Något som är bra konstigt är väl ändå så raggarkulturen, man har skapat en hel subkultur kring en bil, en viss tid. Hur konstigt kan det bli igentligen; En bunt människor som vägrar inse att tiderna förändras?


Nej, men helt ärligt talat. Hur kan det igentligen bildas en kultur kring en spec sorts bil? För utan bilarna skulle det inte längre vara raggarkultur, även om kulturen handlar om så mycket annat; Stilen, umgänget, träffarna, musiken, garaget, kiosken, kläderna osv.


För många är en raggare en person som beter som som "Ronny och Ragge", med all rätt, då dom gjorde en parodi på raggarna i början av 90-talet som sedan ungdomarna hängde på och tyckte va coolt, sådanna kallas numera blöjisraggare. Vad dom kallades för 50 år sedan vet jag inte, eller om dom ens fanns i den utsträckningen som de finns idag.


Raggarna va även gangsters på den tiden det begav sig, ofta va det nog så och en raggare va den sista person en förälder ville att sitt barn skulle umgås med.

Elvis Presley, som är en stor del av raggarkulturens begynnelse, visades sällan i tv trotts sin popularitet då han ansågs vara allt för utmanande. Om man kollar på klipp ifrån hans genombrott så filmas sällan hans nederdel.


Tiderna förändras, så även raggarna. Men grunden kommer alltid att vara densamma. 


Keep On Bopping

Pontiac firebrid -67


  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards