Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 15:40

Jag vet inte riktigt vart detta tidningsutklipp kommer ifrån, hittade det på google. Den fick mig att tänka lite, vadför har vissa behovet utav att blogga? Någon form av bekräftelse, behov av uppmärksamhet, behov av att andra ska veta eller behov av att andra ska veta hur bra man har det måste alla bloggare lida utav?

Jag vet inte riktigt vadför jag bloggar, jag har bara fastnat för det. Kan det kanske vara så att jag är olycklig?


Haha, ja, jag får hoppas att andra oxå får sig en liten tankeställare, en tankeställare om vadför ni bloggar.


Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 15:22

Jag vet mycket väl att det finns olika intressen och att jag förmodligen kommer att göra en och annan bloggare upprörd, men det finns ointressanta bloggar och saker man kanske borde tänka på när man bloggar.


Bloggar där alla inlägg börjar med "Idag har jag gjort" "Idag har jag varit i skolan" och framförallt "Idag är jag hemma och är sjuk =(" är sådanna bloggar jag finner ointressanta. Dessa bloggar är endast intressanta för de som känner personen i fråga. Så helt ointressanta är dom kanske inte, men för mig som utomstående kanske det inte är så värst spännande att läsa en sådan blogg.


Jag läste dessutom ett blogginlägg där en tjej va ledsen och arg för att folk hade sagt att hon va elak mot sin kompis, hen hade skrivit namnet på hennes kompis och att hon inte gillade saker som hon höll på mig. Vi har alla rätten att uttrycka våra åsikter, så länge som inte trycker ner någon. Och i detta fallet kanske hon skulle ha valt bort att skriva ut namnet?

Om man tex vill skriva "Gert är så fjantig, han måste dricka för att alla andra gör de" så kanske man istället kan omformulera det på ett annat sätt utan att nämna någon specefik person? Tex "Jag tycker att det är så fjantigt med människor som måste dricka för att alla andra gör det". Har jag helt fel?

Jag är väldigt noga med vad jag skriver om vem när jag bloggar, och eftersom min karl inte vill bli nämnd vid namn på min blogg så  skriver jag aldrig det heller.




Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 13:50

Jag vet att jag inte är den enda med detta problem, men vadför sätter man sig alltid vid datorn i tron om att man bara ska kolla något snabbt och sedan fortsätta med sina sysslor?


Idag hade jag tänkt städa, skulle bara sätta mig vid datorn och kolla mailen, bloggen, FB osv, men fastnade här. Och jag har inte heller något vettigt att göra på datorn heller =/

Vadför är det så svårt att slita sig ifrån denna jävla DUMBURK?


Jag har så grymt dålig självdisciplin, det är helt sjukt vad dålig den är =/


Av Lyllan Blogglus - 4 maj 2010 10:41

För ett tag sedan började det helt plötsligt ploppa upp en massa snuskgubbar som "camboy" "sexmachine" osv på min msn. Sedan fick jag ett mail på min hotmail "Gör som jag säger, annars..."


Frågade vad han ville, och han ville att jag skulle skicka en nakenbild på mig själv annars skulle dessa snusk kontakter fortsätta att ramla in, för han hade satt upp min mail på någon sida. Vart han hade fått min mail ifrån vet jag inte riktigt =/ Dessutom hotade han med att ta över min mail om jag inte gjorde som han sa.


Jag blockade självklart idioten, och tänkte på alla de stackars tjejer han lurat till sig kort på.


För någon dag sedan fick jag en vänförfrågan på FB ifrån en "Felipe Schaumann". Eftersom jag inte vet vem det va så accepterade jag inte, och skickade till denne person och frågade vem det va. Fick till svar "Englisch, fat girl!" och då slog det mig genast att det va samma mupp.

Eftersom jag har min FB registrerad på samma mail som han hotade mig på så hoppas jag att det är så han fick tag på mig.


Han är verkligen läskig, och verkar tydligen att ge upp. Någonting säger mig att han inte alls bara är ute efter en nakenbild, men vad vill då puckot?!

Och stackars alla tjejer som har gått på detta, det är ju helt sjukt! Det är tragiskt att det finns folk som håller på så här...

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards