Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Lyllan Blogglus - 25 maj 2010 18:47

Inte nog med att jag och min sambo gjorde världens mest korkade grej igår, när jag kom hem hände en konstig sak.


När jag kom innanför dörren igår så prasslade det till inne i huset, tänkte inte så mycket på det, det kunde ju ha varit en påse som ramlade ikull..


Satte mig framför tven, och hör hur det prasslar igen, och funderar lite på vad Knasen, våran hund, håller på med. Men det slutade.


Sedan går jag på toan, och då ligger Knasen vid dörren. Hinner precis att sätta mig när jag hör det igen, funderar på om vi har råttor i huset?! Går och kollar, och ja, vad ser man? En fågel som flaxar ikring, han kan ha varit där hur länge som hellst eftersom varken jag eller gubben varit hemma på hela dagen.


Så det va bara att gå på fågeljakt =P Hämtade en filt och kastade över fågeln. Hämtade hanskar för att plocka upp den och gå ut med den. När jag kommer ut på trappan så jag kan släppa ut den så kommer gubben hem, säger åt honom att skynda sig och precis när han kommer fram till mig så släpper jag fågeln fri. Han vart jätte rädd =P


Konstigt, men otroligt skoj =P

Av Lyllan Blogglus - 25 maj 2010 18:35

Säger detta innan ni lägger in den kommentaren, för vi är verkligen korkade!


Igår skulle jag öppna en flaska med kolsyrat vatten samtidigt som jag sitter vid datorn. Håller flaskan ifrån datorn då de han en förmåga att pysa lite, men den snarare exploderar och det stänker lite på dator. Får panik och torkar av den, och den verkade klara sig.


När karln kommer hem, med en bukett blommor dessutom (vi har varit tillsammans i 5 månader igår) så lägger datorn helt plötsligt av, och vill inte starta, jag tror självklart att jag förstört den. Lämnar den öppen ifall fukten kanske skulle vilja ut ur datorn. Mår skitdåligt över natten och hela dagen idag över att jag förstört den, har absolut inte råd att köpa en ny!


I ett envist försök så försöker jag starta den, den startar upp halvvägs och lägger av, jag provar en gång till med samma resultat.


Då ser jag att strömknappen blinkar som en tok! Fan, jag har förstört kabeln, är ju min första tanke. Så jag undersöker saken.


Då ser jag att någon dragit ur sladden, kan det vara karln kanske? Japp, för det sitter en hårfön i andra änden istället för datorsladden! Och inte har han sagt något?!


Ringer honnom, och han skrattar som en tok, han påstår att han inte haft en tanke på detta..


Ja, vi är då allt 2 muppar i ett hus. Måste medge att det va j*vligt korkat utav oss båda!

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards