Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under april 2010

Av Lyllan Blogglus - 29 april 2010 09:37

Dagen inleddes så fint med arbetsintervju på en affär inne i Fjugesta, verkar ha gått bra och hoppas på att han "vill ha mig". Vadför ska arbetsgivaren alltid ställa sådanna "konstiga" frågor som "Hur skulle andra beskriva dig med 3 ord?" Gahh! Inte vet jag? Satt kanske 5 minuter och funderade på det där =P Nej, det gjorde jag inte, men svaret tog sin lilla tid. "Arbetsvillig, lättlärd och possetiv" fick jag fram, psss.. Aja..


Nu har jag varit hem och bytt om, ska iväg till stallet och ta hand om pollarna. Efter stallet ska jag hem till Sussie och väcka henne, hennes hund kommer att bli överlycklig att Knasen (min hund) kommer, hennes hund är nämligen otroligt kär i Knasen =P


När jag har degat hos henne en stund ska jag vidare till svärmor och svärfar, H skulle komma dit efter jobbet oxå, så vi inte blir ifrån varanndra alldelles för länge =P Skämt o sido. Ska iaf iväg på aerobic ikväll, sista gången för denna termin och dom vet inte om de blir något mer =( Jag tycker att det är kul med aerobic, jävla skit!


Vi får se om H har med sig min kusin, hon skulle evt sova här, för imorgon drar vi på cruising i Sala. Gött =) Va tänkt ifrån början att jag skulle köra, men det vart ändrade plander och nu ska jag få ta mig några cider ;)


Av Lyllan Blogglus - 28 april 2010 18:12

Grymt osäker på stavningen, men jag ska iaf in till Fjugesta och snacka jobb imorgon.


Hoppas verkligen på att jag får det, för jag håller på att dö här hemma och jag behöver verkligen pengarna! När jag ringde dom, måste ha varit några veckor sedan, så sa dom att dom endast va intresserad utav sommarjobbare, men jag tar allt, bara det ger mig mer pengar än de jag redan får in!

Hur hade AF/Försäringskassan/staten eller vem det är som bestämmt hur mycket detta aktivitetsbidrag tänkt sig att jag ska kunna överleva på de ca 2700 kr i månaden man får? Jag bor i hus, jag har bil och jag ska åka runt samt ringa på en massa jobb. Hur ska jag få allt att gå ihop? Bara för att jag har en sambo så innebär det inte att han vill försörja mig!


Hmm, ja, jag säger då det..


Håll tummarna för mig nu!

Av Lyllan Blogglus - 28 april 2010 18:08

Har de senaste dagarna varit utan kanaler på tv, för den lilla prylen som fixar kanalerna har gått sönder. Dessutom har min karl jobbat 12-21, och man känner sig verkligen strandsatt ute i skogen när man ej kan kolla på tv, trotts att vi knappt hade några kanaler.

Det är konstigt vad man gör sig beroende utav saker! En annan sak är väl FB och bloggning, jag känner verkligen ett behov utav detta =/

Ja, alla har vi nog någon form av beroende, frågan är bara vad. Men en sådan löjlig sak som tv? Ja, jag känner att jag har brist på annat vettigt... =/

Av Lyllan Blogglus - 28 april 2010 14:34

Någon som vet hur man får in sin ticker på denna blogg? För er som funderar på vad jag snackar om så har jag gjort en ticker på: www.daisypath.com och vill få det att fungera.


Hjälp, snälla?

Av Lyllan Blogglus - 28 april 2010 14:17

Va ut i garaget i morse och körde ut Cadillacen tillsammans med min karl. Gött att höra V8 muller sådär direkt på morgnen =)

Gubben min ska ta den till jobbet, tanka upp den och provköra den lite så att den inte är trasig, vore jobbigt om vi åker ända ner till Sala på Fredag och så är det något som behöver lagas, det är ju en bit =/


Jag är iallafall grymt peppad inför Sala, ska bli trevligt och framförallt otroligt kul att får röra sig en bit utanför huset =P


Nu är sommaren fan här!


(Bilen ej våran, men den ser likadan ut, fast vi har svarta framskärmar. Fråga mig inte vadför, det va så när H köpte den.)

Av Lyllan Blogglus - 27 april 2010 19:46

Hade tänkt att överaska min underbara karl med lite chokladpuddig och tända ljus när han kommer hem. Hoppas att han uppskattar det, jag vill ju göra något för honom, han gör ju så otroligt mycket för mig!


Har så dålig fantasi och har så lite pengar, dessutom kommer han ju hem ganska sent, runt 21.30 =/ Vad kan man annars hitta på, någon som har några ideer? Tänkte mer på ett annat tillfälle =P


Hur som hellst, märks om det går hem, kanske skvallrar imorgon hur det gick ;)


Av Lyllan Blogglus - 27 april 2010 14:19

Varje dags stora problem; Vad ska jag laga för mat.


Har aldrig gillar att lagat mat och har heller inte varit duktig på det, men en gång i tiden så gjorde jag massa olika mat och provade nya recept osv. Vart har det tagit vägen?

Nu för tiden så sitter jag halva dagarna och tänker på vad jag ska ha för mat, och i slutändan brukar det bli typ pasta och pastasås, pasta och köttbullar, pasta och korv. Ja, ni förstår nog vad jag menar. Blir ganska enformigt!


Jag vill inte äta bara pasta, det finns så mycket mer god mat. Men vadför lagar jag den inte? Vadför kommer inte ideen upp i huvudet för?


VART ÄR MIN ORK TILL VARIERAD MATLAGNING?


Idag har jag iaf trillat lite utanför lådan, idag ska jag göra kyckling, ris och currysås. NamNam =) Dock inte de på bilden, då bilden ej är min.Hämtade den från http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/14/alla-hjartans-meny/

(Hoppas att det var ok)


Av Lyllan Blogglus - 27 april 2010 11:39

Ett uttryck som mor brukar använda istället för snacka bajs!


Vadför ska människor alltid snacka skit? Skit enligt mig är när man snackar om saker som är osanna. Vadför ligger det i människans natur att snacka massa skit om andra, vadför är människan så skadeglad och vadför skvallrar vi så förbaskat mycket.


Nu är det någon liten pryl i Kopparberg som snackar skit om att min syster inte mockar åt sin häst och att den är missköt. Jag har inte vart upp många gånger, men det gånger jag varit upp har det sett snygg ut. Har mycket svårt att tro att den hästen blir missköt, för tor mig, jag tål verkligen inte människor som missköter djur och ifall jag skulle se det skulle min syster allt fått veta att hon lever!


Och ja, det har snackats otroligt mycket om mig med i Kopparberg, saker som är osanna som man fått hört på omvägar. Att dom orkar... Nackdelen med att bo på ett litet ställe.


Vadför tycker folk att det är så kul att hitta på osanna saker om andra? Beror det på det klassiska "Dom har väl inget annat att snacka om".


Försöker alltid att hålla mig till sanningen eller så är jag tyst. Kan inte minnas någon gång jag hittat på något om någon, däremot har jag sakt saker jag inte varit säker på, men då har jag även sagt att jag inte varit säker på att saker och ting varit som jag sa.


Och det här är ju inte bara något som vi vuxna håller på med, redan som barn börjar ju detta skitsnack, är det något man får lära sig kanske? Eller är det ett beteende man utvecklar själv som liten?





Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards