Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lyllan Blogglus - 29 oktober 2010 09:31

Bloggbajs, i brist på annat.

 

Fick ett glädjebesked på morgonen som gjorde mig jätteglad, vad det är och vem som gav mig det håller jag hemligt, för jag är världsbäst på att hålla hemlisar ;)


Knasen, min hund, haltar inte idag vilket han gjorde igår. Tror dock att det är för att han inte gått på det på hela natten, men vi kan ju hoppas att det är bra nu?


Ikväll blir det party =) Tråkigt nog är jag förkyld som satan, men jag ska dit helt enkelt! Va så länge sedan vi var på party, typsikt bara att man är sjuk när det äntligen händer något annorlunda.


Nu ska vi ta och åka iväg till marieberg, handla lite samt inhandla ny nässpray som är slut.


See you later, alligator ;)


Om denna skulle stå och knacka på min dörr skulle jag bli något skitnödig ;)  

Av Lyllan Blogglus - 28 oktober 2010 12:41

Leffes kycklinggryta (Med undantag för ändringar =P )


Du behöver:

Kyckling

Creme fresch

Curry

Bambu

Vattenkastanjer


Gör såhär:


Skär kycklingen i mindre bitar och stek dom på låg värme tills dom är klara.

Undertiden så blandar du creme freshen med curryn i en kastrull. Curry efter tycke och smak, men enligt den som gav mig receptet nästan en hel burk.

När kycklingen är färdigstekt så lägger du den i samma kastrull som resten utav prylsen och värmer upp.


Vips så har du en kycklinggryta. Ska genast prova detta.

Av Lyllan Blogglus - 28 oktober 2010 10:37

Min sambo gick upp tidigt imorse för att åka iväg till jobbet, då jag är arbetssökande så försökte jag sova en stund till, vilket är svårt när han rumlar runt i huset, spec när han letar efter bilnycklar som han slarrvat bort.


Hur som hellt, hörde hur han sprutade på sig något, förmodligen deo. Och fy! Usch vad det luktade, det riktigt stack i näsan, och då va vi inte ens i samma rum. Den där sprayen luktade långt efter att han hade åkt och jag mådde verkligen dåligt utav lukten - rena döden för näsan, jag skulle kunna tro att mina näshår är borfräta nu!


Herrparfym luktar otroligt starkt, och det gör ju iaf damparfym oxå. Kruxet är ju att använda lagom mängd, vilket många inte behärskar. Hur många som du mäter på affärn stinker parfym, igentligen?!

Usch för alla dessa människor som överkonsumerar parfym, tur att man inte är allergisk.


Nej, hädanefter får han inte ha den där deon på övervåningen, den är ju livsfarlig =P


Av Lyllan Blogglus - 26 oktober 2010 10:36

Ingredienser

  • 3 dl vetemjöl
  • 2 tsk socker eller 1/2 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk bakpulver
  • 1/2 tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 msk smält smör eller margarin

Gör så här

1. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke.
2. Häll på mjölken under vispning så att smeten blir klimpfri.
3. Tillsätt smält matfett och stek pannkakorna.


Jag har gjort detta och jag känner ingen direkt skillnad, men så är jag inget pannkaksproffs heller. Jättebra om man inte har ägg hemma och jätte bra, för då SLIPPER man köpa hem ägg! (jag gillar inte ägg).


Av Lyllan Blogglus - 26 oktober 2010 10:02

Nördigt värre, jag vet, men måste erkänna att jag kollar på detta pogram.


Hur som hellt, det jag igentligen ville skriva om är deras matsedel, varför måste den jämt vara så komplicerad, men maträtter som är ett helt företag att göra och med namn som inte går att uttala. Maträtter som gästarna inte vet vad det är?


Så fort någon lagar något lite mer alldagligt, välkänt och något som har ett namn som går att uttala så säger gästerna "Det va gott, men kanske lite mycket husmanskost" och så får de dåliga poäng.

Själv skulle jag uppskatta en god husmanskost, med en bra "röd tråd", gott sällskap och en bra vard framför en massa knöliga rätter. Varför ska dom göra det så knöligt för sig?


Om jag skulle vara med i detta pogram skulle jag lätt köra på vanlig husmanskost, knöla till det får någon annan göra. Dessutom, varför lägga ut flera tusen på gourmé mat när "vanlig" mat är minst lika god.

Ja, jag säger då det, vart är vi på väg? =P


Av Lyllan Blogglus - 25 oktober 2010 09:41

Jobbar ju extra på en biluthyrningsfirma, och de har bara nya bilar som ofta säljs innan de hunnit blivit 1 år gamla pga att det inte ska bli så mycket mil på dem.


Jobbade varje dag förra veckan förutom söndagen, och eftersom min karl jobbade samma tider som mig så åkte jag med honom in, dvs att jag slapp köra. Inte lider jag utav det! Så de enda bil jag körde mån - fre vad företagets bilar för att sedan på fredagen sätta mig i hans volvo och ratta upp till Kopparberg, vilket kändes otroligt konstigt.


Jag skäms för att säga det och jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men nya bilar ÄR SKÖNARE att köra. När man hade kört nya bilar så länge så kändes det som att man fick brottas med växelspaken, hänga i ratten och våldta pedalerna. Dessutom saknade jag golfens (den bil som har bäst värmefunktion) stolsvärme som jag blev bortskämd med samt deras otroligt fiffiga radio och alla nördiga funktioner.


Trotts att jag blev bortskämd ett tag och gillade det, så skulle jag nog inte byta min 740 mot en golf. Herregud, man måste ju åka med stil! ;) Dessutom, hur kul är en framhjulsdriven bil på vintern? Haha..


(inte min bil, dock min största kärlek)


Volvo VS Golf

 

(Lånad bild)

Av Lyllan Blogglus - 21 oktober 2010 11:00

Drömmer du om att laga mat men något annat än din spis någon gång? Ja, självklart! Det är varje svensk dröm...

Trodde du verkligen att spisen är det enda valmöjligheten för matlagning i ett mordernt hem? Då trodde du mycket fel; Kaffekokarmatlagning måste vara det nya modet!


Helt seriöst då... Jag hittade denna sida om en tjej och hennes karl (?) som lagar mat med kaffebryggaren, lite coolt faktiskt. Någon man kanske någon gång borde prova? Det återstår och se.


http://kaffekokarkokboken.blogg.se/index.html


Av Lyllan Blogglus - 21 oktober 2010 08:43

Jobbade till 21.00 igår, så kom hem runt halv 10 på kvällen. Va ganska trött och ville hellst gå och lägga mig direkt. Kom in genom dörren och min sambo kikar ut genom vardagsrumsdörren, glad som ett litet troll, något va i görningen!


Kommer in i storarummet och då hade han tänt ljus, dukat fram kvällsmat och det som jag vart mest förvånad över va att han faktiskt hade städat. Latkorven hade för en gångs skull gjort något i huset utan att jag hade sagt till.


Det är verkligen glädje, jag vart så otroligt glad =) Annars så är det jag som brukar göra sådanna saker åt honom, men det verkar ju ha lönat sig i slutändan.


Jag är iallafall otroligt glad över att jag har honom; en förstående, omtänksam, snäll, hjälpsam, mysig och ja, you name it! Han har hela paketet! Han är underbar, och han är min.


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards