Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under september 2010

Av Lyllan Blogglus - 17 september 2010 14:17

Hittade ett enkelt och snabbt recept på god "Chokladkaffe".


Blanda oboy som vanligt i en kopp.


Värm koppen i micron tills du är nöjd med värmen.


Blanda i lite snabbkaffe, efter eget tycke. Ca 2 små skedar.


Enjoy!


Älskar detta recept, så va tvungen att dela med mig =)


Av Lyllan Blogglus - 15 september 2010 12:40

Min mor sa en gång "Vissa är jättefina som överviktiga, men om de skulle gå ner i vikt så skulle de nog inte vara så fina längre" eller något liknande, och jag tycker verkligen att de stämmer. Hur vida de skulle bli fulare om de gick ner i vikt vet jag inte, men de klär iaf i sin övervikt.

En sådan person är Anna Book, jag tycker att hon är otroligt fin, trotts sin övervikt. Men jag såg henne på tv i "fångarna på fortet", och har hon inte gått ner i vikt? Hmm, världsligt problem, men ändå.

Jag tror att större delen av svenska befolkningen tycker att hon är fin! Självklart är smaken som baken... Delad!


Jahopp, så har hela svenska folket fått ta del av Anna Books bröstlyft.


Jag förstår verkligen inte vadför vi är så fixerade utav att vara smala, äckligt smala, osunt smala. Vadför är vårat största mål att se ut som ett levande benrangel men världens största meloner? Det kommer aldrig att hända utan operation! Vadför inte vara lite mer nöjd med sig själv, vara glad att man har det man har, sin hälsa och är frisk. Det är däremot en halt annan sak om man är ohälsosamt fet, vilket många som klagar på sin övervikti INTE ÄR!

För att inte tala om alla de stackars tjejer som mår dåligt över att deras pinnsmala kompis sitter och klagar på sin egen vikt, när hon är en pinne jämnfört med en själv. Vart är eran självkänsla?! Ni har otroligt skev bild utav er själva!

Av Lyllan Blogglus - 14 september 2010 10:14

Vet inte riktigt om ni har märkt det, men iaf när jag är ute och åker så ser jag ganska ofta att det ligger skor på vägen. Vadför gör det de? Vadför lägger man skor på vägen?!


Ofta är det bara en sko som man ser oxå. Mycket märkligt...


Dessutom så finns det ju de som hänger upp skor i el-ledningar. Enligt min sambo så skulle det betyda något spec, men han kom inte på vad det betydde. Någon som har någon aning om vad han snackar om, för man ser det ju ganska ofta =/


Bild hämtad från google

 

Av Lyllan Blogglus - 13 september 2010 09:22

Jag är verkligen på gränsen till att göra något dumt, kasta ut dator helvetet och internetet genom fönstret! Jag blir så himla irriterad på det!

Igå skulle jag skicka iväg en bild till en tjej, inte nog med att nedladdningen till hennes dator va otroligt segt då mitt intrnet är sämst; INTERNET LOGGADE IN OCH UT hela tiden och avbröt! Jag kan inte heller skicka över bilden via mail, då internet är så sagt att de aldrig laddar upp bilden i mailet!


Kan man bli något annat än irriterad? Jag är så jävla irriterad på min situation, att min ena sysselsättning är en sag dator, en tv utan kanaler, min hund och att städa sambons hus! Jag vill verkligen ha ett jobb så jag får komma ut härifrån, ha råd att ta mig utanför huset! Vill ha ett jobb så vi kan skaffa bättre bredband, så jag kan göra det jag känner för på datorn utan att det låser sig eller gå extremt segt! Vill ha ett jobb så jag kan ha kanaler på tven!


Jag blir verkligen galen! Jag gör ju vad jag kan, men kommer fan ingenvart!

Av Lyllan Blogglus - 12 september 2010 21:00

Medans min karl meckade volvomotor satt jag vid sidan om och pyllsade med min moppe som jag inte rört på typ 2 år. Senast jag körde den gick den jävligt kasst och sedan dess har den inte startat.


Jag misstänkte något fel med soppaflödet, skit i förgasaren är ett normalt fel på min moppe då tanken är ganska rostig invändigt. Och då inte soppan riktigt ville rinnan ner i förgasaren så va det bara att plocka sär sakerna.


Som jag misstänkte så va det en del skit, problemet började redan där soppaslangen försvinner in i förgasaren, där de va en rostflaga, som jag snabbt blåste ut.

Plockade sedan isär hela förgasaren, ända ner till koppen från kolven vid soppanålen. Gjorde grundligt rent den, och soppan som redan va i koppen va något rutten, vattenliknande och luktade illa, förmodligen va det en del vatten i den.


Plockade ihop sakerna igen, som så många gånger förr, och den startar. För första gången på ett par år. Men den nyper fortfarande när jag gasar, så antar att den antingen får för mycket soppa eller så är det något med tattarfixet till luftfiltret, exakt vad det är får jag undersöka vid ett senare tillfälle.


Min sambo vart även mäkta imponerad över mina "kundskaper". Inte för att jag kan kalla det kundskap, då en mopped utav äldre modell är bland de mest logiska som finns, igentligen... Men han kan ju få tro att jag kan något iaf =P


Puch Nevada

Moppen ej min, bild hämtad ifrån google

Kan ju heller inte påstå att min moppe är i hälften så snyggt skick dom denna, men blå är den iaf =P

Av Lyllan Blogglus - 11 september 2010 11:31

Jag har en tid suttit med en alldelles för stor internetsida för min dator, då jag har fått skrolla från sida till sida för att kunna läsa allt som står på sidan.


Har försökt fixat det, men inte hittat felet. Däremot uppkom felet när jag tröck på något runt "ctrl" knappen.


Lyckades med detta idag igen, och det vart otroligt stort.


Ringde då till min sambos systers man, som pysslar med datorer, och felet va otroligt enkelt. Längst ner i högra hörnet på internetrutan finns ett förstorningsglas med olika procent. Jag hade på 200%, och det "normala" är 100%.


Aja, nu är problemet fixat iaf, och jag slipper skrolla mig igenom internet ;)

Av Lyllan Blogglus - 10 september 2010 11:28

Jag blir så förvirrad;

Jag vet exakt vad jag vill, samtidigt som jag inte alls vet vad jag vill.

Allt är så förbaskat bra, medans inget är bra.

Jag tror jag vet vad jag pysslar med, men i slutändan vet jag inte alls vad jag höll på med.


Jag är verkligen förvvirad, så frustrerad och uppgiven. Jag vet ju vad jag vill, tror jag. Ändå får man aldrig som man vill, även fast jag har det nästan som jag vill. Saker är inte alltid som jag tycker att de borde va och saker som jag gör blir inte alltid som jag tror att de ska bli.

Tankarna bara snurrar runt i min skalle, jag skulle behöva stänga av den, den går på högvarv. Jag vill inte, jag vill! Jag vet, jag vet inte! Jag tror, jag tror inte.. Ska jag, ska jag inte?! Vad hände, vad händer inte?!

Nej, hjälp mig, jag behöver verkligen få min hjärna att sluta, jag har så ont i huvudet, jag känner mig så konstig. Hela tiden söker jag ett sätt att komma med det klara vad min hjärna försöker åstakomma med detta, vad vill den mig?! Vadför ska den ställa till det för mig!?


Jag vet att detta va helt ointressant för exakt alla, och att ni säkert inte fattar ett skit. Men jag är tvungen att skriva av mig, och genast känns det en aning bättre.

Av Lyllan Blogglus - 10 september 2010 10:46

Min syster och mitt gudbarn va här i veckan, de åkte hem igår. Mitt gudbarn är en otroligt lugn och lätt unge att ha å göra med, för det mesta iaf...


Igår åkte vi in till marieberg innan jag skulle skjutsa de till tåget, för jag skulle köpa soffa och vi skulle ta med honom till lekplatsen på köpcentrumet så han fick leka lite. Men då vi tyckte att lekplatsen inte var så rolig bestämmde vi oss för att åka på donkan i västhaga.


Lekplatsen inne tyckte han inte var någon höjdare, men den där ute var roligare och roligare vart det när 3 småtjejer kom och lekte. Mitt i leken ställer han sig och säger "Bajsnödig!" Jag reagerar snabbt och går iväg med honom till toaletten, och gud så kan klämmer, jag ber honom att sluta klämma, för vi skulle alldelles strax vara på toaletten. Nej, ungen skiter i kalsongerna, inget i toaletten!


Jag som är otroligt kräsmagad står där och hurklar mig, mendans jag ska försöka byta på honom men nya kalsonger och byxer som min syster kom med. Jag försökte sannsa mig då jag inte ville visa för honom att jag höll på att spy, han skämdes tillräckligt ändå. Jag sa att jag absolut inte va arg på honom, men jag frågade vadför han inte sa till tidigare, men inget svar. Då frågade jag om det va något som va fel eftersom han gjorde så, så att vi kan undvika detta i framtiden, men inget svar.


Hans mor har sagt för ett tag sedan att han gör såhär ibland. Det måste ju vara att han känner att "han inte har tid" att gå på toaletten, eller så är det någon form av protestbeteende? Kan ju inte heller direkt tvinga honom att gå på toaletten.

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards