Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lyllan Blogglus - 20 oktober 2010 11:32

Askungen
[ ] En av dina föräldrar är döda
[x] Du gör många sysslor hemma
[/] Du älskar att klä upp dig
[x] Du älskar djur
[ ] Du väntar på din drömprins
[ ] Din mamma är väldigt sträng
[ ] Du har systrar som är avundsjuka på dig
[x] Ibland vågar du inte säga vad du egentligen tycker
[x] Du har glömt skor hos en kompis någon gång
[x] Du har blont hår
TOTAL: 5


Belle
[x] Du har kysst någon som dina kompisar inte gillar
[x] Du har gått vilse i skogen
[ ] Du älskar att läsa
[ ] Du är inte det minsta blyg och säger alltid vad du tycker
[x] En av dina familjemedlemmar är ganska konstig(ibland)
[x] Du har jobbat frivilligt någon gång
[ ] Du har en vild fantasi
[x] Du älskar att ta hand om människor som behöver hjälp
[ ] Killar har tyckt om dig bara för att du är söt
[x] Du har tackat nej till minst en person som har velat gå på dejt med dig
TOTAL: 6


Jasmine:
[ ] Din pappa är väldigt rik
[ ] Du är väldigt smart
[x] Du har varit tillsammans med någon som är olik dig
[x] Du är unik och annorlunda jämfört med alla andra
[x] Du skulle aldrig gifta dig med en person bara för att personen var rik
[ ] Du har många mål i ditt liv
[x] Du har inte så många vänner
[x] Du är självständig
[ ] Du är förmögen
[ ] Dina föräldrar försöker kontrollera ditt liv
TOTAL: 5


Ariel
[ ] Dina föräldrar förväntar sig mycket av dig
[ ] Du försöker följa reglerna, men det är inte ofta du klarar av det
[ ] Du är lite av en trubbelmakare
[ ] Du är yngst i din familj
[ ] Du har många systrar
[x] Du samlar/har samlat på nånting
[x] Du har/haft långt hår
[x] Du har/haft en fisk som husdjur
[x] Du är väldigt nyfiken av dig
[x] Du är ganska lättlurad
TOTAL: 5


Snövit
[ ] Du vet att du är vacker
[ ] Ibland verkar det som att din mamma avundas dig
[ ] Du har nästan blivit dödad
[ ] Du har minst 7 bra kompisar
[ ] Du har blivit matförgiftad
[x] Du har/haft kort hår
[ ] Du kommer överens med nästan alla
[x] Alla dina kompisar är olika
[x] Du älskar att ha kul
[x] Du är gladare när du inte är hemma
TOTAL:  4


Mulan
[x] Du är lite av en pojkflicka
[x] Många önskar att du var lite tjejigare
[x] Du har låsats vara någon du inte är
[x] Du har haft en fysisk fight med någon
[ ] Du har rymt hemifrån
[ ] Dina föräldrar försöker planera ditt liv
[x] Du har många killkompisar
[x] Du ser ofta dig själv i dåliga situationer
[ ] Du älskar din familj så mycket att du skulle göra vad som helst för att skydda dem.
TOTAL: 6


Aurora (Törnrosa)
[x] Du bor/har bott med någon annan än dina föräldrar
[ ] Du dog nästan vid tidig ålder
[/] Du är vänlig, älskande och tankfull
[ ] Du har en fin sångröst
[ ] Du gillar att sova sent på helgerna
[ ] Du är mycket ute
[ ] Du är adopterad
[x] Du är väldigt romantisk
[ ] Rosa är en av dina favoritfärger
TOTAL: 2,5


Pocahontas
[ ] Du älskar att utforska stora städer
[x] Du har haft ett omöjligt förhållande
[ ] Någon i din familj är död
[/] Dina föräldrar bryr sig mycket om dig
[ ] Någon du känner har varit med i något krig
[x] Du älskar naturen
[x] Du har/har haft svart hår
[/] Du skulle älska att flytta till en fin och exotisk plats
[ ] Du är väldigt äventyrlig
TOTAL: 4


Jag vart en blandning mellan Belle och Mulan


Av Lyllan Blogglus - 20 oktober 2010 10:03

Mycket snack om de som redan fått snö och de som snart kommer att få snö, och alla suckar och jämmrar sig.


Själv ser jag fram emot vintern, det är en fin årstid, men har en bra anledning till att vilja vara inne, man kan ha roligt med bilen på vintern och man slipper att gå tunnklädd!

Min hund mår bättre då det är kallare ute, dessutom tycker han att det är kul att leka i snön.

Vintern betydde för inte alls så långe sedan att jag faktiskt hade jobb, nu förtiden så är det ju inte så, då jag inte längre kan jobba som backpersonal.


På senaste tiden har jag alltmer lärt mig att försöka se allt bra samt fördelar istället för nackdelar.


Ja, det blir ju kallare på vintern, och då vi har eluppvärmthus så blir det kallt i huset och dyrt..

Ja, man får skotta röven utavsig (iaf vi som bor i hus) för att husetv inte ska snöa in.

Ja, det blir halt och risken att åka av vägen är större. Man får helt enkelt anpassa sig och köra lugnare!


Vadför inte acceptera det som man ändå inte kan ändra. Dessutom, ju snabbare snön kommer ju snabbare försvinner den ;)


 

Av Lyllan Blogglus - 20 oktober 2010 09:24

Har ju jobb denna vecka, otroligt skönt! Jobbet får en att känna sig hel, lite som kärleken. Men får in lite rutiner i vardagen, man får röra på sig och träffa folk! Det sista jag vill, och då inte utav ekonomiska skäl endast, är att vara arbetslös! Jag vill så gärna ha en vettig anställning!


Inte nog med att man känner sig levande psykiskt, det känns verkligen fysiskt att man jobbar. Det blir mycket spring på jobber så lite småverk i bena kan man ha. Och i måndags när jag rekonda hela dagen så hade jag ont i ryggen. Men sådant hör väl livet till antar jag, jag skiter i vilket, bara det inte blir värre och bara jag får jobba med lön!


Jag förstår inte de människor som trivs med att ligga hemma i soffan och vicka på tårna, som varje dag hoppas att arbetsförmedlingen inte skickar på dem något jobb, att verkligen trivas med att någon annan försörjer dom.


Nej, om jag får bestämma så vill jag aldrig vara arbetslös, och jag vill aldrig mer bli långtidssjukskriven, för man klättrar efter väggarna efter första veckan!


Om någon som vet om något vettigt jobb som jag fixar så får ni jätte gärna höra av er!


Av Lyllan Blogglus - 19 oktober 2010 21:24

När jag va ner till sjukhuset i Linköping sist så kom det fram en kille till mig när jag parkerade och frågade om vi skulle stanna kvar länge. Och eftersom vi va ganska tidigar och inte riktigt visste hur länge vi skulle vara kvar så svarade vi att vi skulle det, då säger killen "Jaha, synd, tänkte om ni ville ha min perkeringsbiljett, den går ut om 2 timmar."


Jag tyckte att det va en väldigt fin gest, den va lixom en sådan "guldkant" på vardagen.


Så när jag nu va till Örebro i fredags och skulle åka 30 min innan min biljett sluta gälla så gjorde jag samma sak, för just när jag låste upp bilen kom en bil och parkerade brevid mig. Tjejen vart jätteglad, för hon skulle bara vara borta i 10 min sa hon.


Vadför kan man inte göra dessa små saker, dessa små saker som gör vardagen lite roligare och lite finare. Jag tycker att vi oftast är så kalla, själviska och inramade i sverige... Hur det är i andra länder vet jag ju dock inte, då jag i princip aldrig varit utomlands, men har ju hört att vi svenskar är väldigt speciella.


Av Lyllan Blogglus - 17 oktober 2010 19:22

Igår började vi dagen med att åka på vårat vanliga lilla lördagsnöje; Loppis på Uffes lada i Hallsberg. Sedan åkte vi till svärmor och svärfar för att vara lite sällskapliga.


Det hela slutade iaf med att vi senare på dagen kom hem med en spis, vilket jag va otroligt lycklig över då våran bara FUNGERAR, men inte riktigt som den bör.


Allt är frid och fröjd och jag ska ge Toel, min hamster, hans nya leksak jag inhandlat under dagen. Den annars så otroligt svårväckta lilla krabaten ville inte alls vakna, och när jag rörde spånet runt hans bo reagerade han inte, som han annars brukar göra. Självklart trodde jag att han va död, vilket va väntat då han var gammal.

Men han andades...

Han andades men kunde tydligen inte röra på sig, så jag bestämmde mig snabbt för att jag va tvungen att avliva honom.


Dock kom jag inte på någon i närheten som snabbt kunde göra det, och eftersom jag hatar att djur lider så fick jag mycket motvilligt göra det själv.


Nu är ju grejen inte som så att hela min värld går under för att han är död. Grejen är den att det aldrig är roligt att avliva sitt eget djur, grejen är väl den oxå att allt och alla verkar dö. Folk som står en nära, folk men en gång kännt, sommaren, djuren...

Och den typiska kopparbergssyndromet "Snacka en massa bajs innan man tagit reda på fakta"... Vadför kan inte de dö istället?!


Som sagt, dagen började toppen men slutade så jävla jobbigt!


Jag hoppas att du har det bra. tack för alla fina stunder jag har haft med dig!

Rest in peace - Toel 16 okt -10


Av Lyllan Blogglus - 15 oktober 2010 10:50

För några år sedan så försvann en flicka vid namn Madelene när hon och hennes familj va på semester.

Det va stora skriverier om detta och det gick på nyheterna ganska ofta. Nu hör man inte längre ett skit om detta.


Vad hände med denna lilla flicka? Har dom hittat henne eller är hon fortfarande borta?



Av Lyllan Blogglus - 14 oktober 2010 13:16

Hittade en annons på Fb om ett företag som skickar ut prover gratis, mot att man går med i en undersökning om dessa produkter. Självklart måste man ju då uppe sin adress, vilket jag tycker är ganska riskabelt att göra bara sådär här på internet.


http://greatproductsamples.com/sweden/new/female/?subid=5


Vad säger ni, skulle ni lita på detta företag? Tycker att det låter lite för bra för att vara sant.

Av Lyllan Blogglus - 14 oktober 2010 12:22

Då de stängde av strömmen imorse för att kunna fixa med luftledningarna så gick jag ut på en skogspromenad med min hund i skogen. Han lever verkligen upp till sitt namn: Knasen.


Vilken normal hund skulle bli helt tokig och uppspelt utav att man tar upp kopplet när man redan är ute och går? Han verkligen älskar att gå i koppel! En hund som är utav lite mer normal karaktär borde väl inte alls bli så nöjd?

Han vart iaf otroligt glad och sprallig, och va sprallig och valpig hela promenaden. För fyra år sedan hade han inte alls orkat hållit på hela promenaden. Är så glad att jag äntligen kan ha honom på heltid så jag kan ge honom den tid, kärlek och motion han verkligen förtjänar.


Fy vad jag älskar denna hund, vet inte vad jag kommer ta mig till den dagen han går bort. Han börjar ju bli till åren, så man vet ju aldrig hur länge han får förbli frisk. Jag har iaf beställt tid för tandstensskrapning hos vet till nästa månad, det är välbehövligt.


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards