Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under mars 2010

Av Lyllan Blogglus - 18 mars 2010 13:34

Ja, jag är seriös, media försör vara liv! Det är media som bestämmer alla konstiga skönhetsmaterial, det är media som bestämmer vad som är bra och vad som är dåligt och det är media som talar om för oss vad som är ok att ha på oss och vad som inte är ok att ha.


Skulle mycket väl kunna påstå att det är media som på ett eller annats sätt ligger bakom småtjejers dåliga självförtroende, kvinnors självsyn och tjejers respekt för sig själva. För om media skulle lägga uppbilder på normalviktiga, helt normala tjejer så skulle inte så många må dåligt dåligt över hur dom ser ut.


Media har skapat ett skönhetsideal där en tjej ska vara trådsmal och ha stora tuttar, hur fan går det ihop? Fattar inte media vad dom sätter för troll i skallen på samhällets ungdommar?

Och hur ska karlarna se ut då? Mjo, dom ska vara smala med tvättbräda och se ut som karlarna i dressman reklamen. Inte alls lika sjukt och orealistiskt, men ska man inte kunna få se normal ut?


Vadför kan inte en normalt byggd människa få stå modell? Om media började visa mer realistiskt byggda männsikor skulle nog våra ungdommar må snäppet bättre.


Media påverkar oss otroligt mycket mer än vad vi tror.  

Av Lyllan Blogglus - 18 mars 2010 09:27

Har nu länge gått och väntat på att få komma in till AF idag, mer bestämmt en hel vecka =O Har peppat inför mötet (kan man göra det) =P Kollade en sista gång på lappen igår för att försäkra mig om att det va idag kl 10.00 jag skulle vara där, och jag säger bara; Vilken tur att jag dubbelkollade. Jag ska inte vara där förens den 22 mars kl 10.00


Tänk om jag hade gått dit och satt mig, och sedan frågat dom vadför det tar sådan tid. Usch vilken pinsam situation det skulle ha blivit, och det är något som är så typiskt mig, då jag lyckats med liknande saker förut =/


Vadför är jag så.... Klantig.... Virrig.... Tankesprid.... Glömsk.... Senil.... Hmm, ja, allt sådant man inte borde vara vid 20 år ålder, då när man borde ha sin bästa tid i livet.

Av Lyllan Blogglus - 16 mars 2010 14:24

Har varit "frisk" i en halv månad nu, och jag vet att det är lite tidigt att förvänta sig ett jobb.

Men är verkligen i behov utav ett, om man varit inkomstlös i över 6 månader så är man ganska pank. Inte nog med det så har jag en hund som ska till veterinären i morgon, men mor min har lovat mig att låna mig pengar till de tills jag fått lön, som tur är, om jag någon gång får någon.


Har sökt de flesta jobb, via telefon eller mail. Tänkte ju gå runt och söka men AF tyckte inte att mitt CV dög, men förklarade inte heller vad som va fel. Så har skrivit om det så som jag tror att det ska vara, Och nu när jag tycker att jag har ett dugligt CV så har jag helt enkelt inte råd att åka någonstanns för att söka.


Ingen som vet några lediga jobb runt Fjugesta? Tar allt förutom att torka skit och arbeten som är tungt för ryggen.


Ska in till AF på torsdag, IGEN! Har varit där 3 gånger på 3 veckor och inte fått ut ett jävla skit! Får se vad dom har att säga. Och det där kraftverket som dom sa åt mig att ringa har inte rint tillbaka, ringde i torsdags. Det va nämligen så att killen jag snackade med där sa att han skulle ringa tillbaka, undra bara vilken dag han menade =/


Hmm, jadu, livet är då inte helt lätt alla gånger...

Av Lyllan Blogglus - 16 mars 2010 14:15

Va som sagt ner på halvårs kontroll i Linköping igår, allt såg tydligen fint ut, även om jag fortfarande har ont.

Och som vanligt så fanns det ju ingen anledning till att jag hade ont, utan det va förmodligen något som jag hittat på, som vanligt.


Förstår inte vadför doktorerna påstår att det är något jag hittar på, vad skulle jag tjäna på det? Jag kan ju inte direkt påstå att jag lever på att jag har ont i ryggen, eftersom jag gör allt som en normal männsika förutom att jag UNDIKER att bära tungt och hoppar ikring. Så vad skulle jag tjäna på att ljuga med det? Det är ju knappast trevligt att ha ont...

Av Lyllan Blogglus - 15 mars 2010 07:37

"Om du har bil och stil kan du komma hit" citat ifrån något jag hörde på radion, hmm =/


Ska ta mig ner till Linköping som sagt, känns som att jag åker med lite för mycket tidsmarginal, men bättre det än att komma försent för att man inte hittar i världens knöligaste stad med världens knöligaste sjukhus, suck!


Har igentligen inget vettigt att blogga om för tillfälligt, mer än privatare saker, som är grymt ointressant för utomstående att läsa om.


Kanske bloggar om hur det gick på sjukan och hur resan gick när jag kommer hem, den som lever får se.


Keep on bopping gott fölk!

Av Lyllan Blogglus - 14 mars 2010 12:20

Imorgon bär det av ner till Linköping för halvårs kontroll av min rygg, för er som inte vet det så är den opererad.

Med mig ner som sällskap ska jag ha Jessica, kan vara skönt att ha någon att prata med samt att ha någon när man funderar över vart man får åka =P


Ska bli otroligt intressant och se vad dom säger om min rygg, och så ska jag berätta att den inte är bra än och se vad dom säger om det.


Så nu gör jag en resa jag inte har råd med, hoppas man får rese ersättning? Det borde man väl få om man inte kan få den behandlingen man ska på de sjukhus man tillhör?

Och ännu intressantare ska det bli när jag får veta hur mycket besöket kostar, som jag absolut inte har råd med. Suck.. Jag vill ha ett jobb nu!


Av Lyllan Blogglus - 12 mars 2010 16:55

Hur hittar man vänner som nyinflyttad? Detta är mycket svårare än vad jag trodde att det skulle bli. Trodde dessutom att jag skulle komma ut mer, men vet inte vad jag ska ut och göra och inga pengar har jag heller.


Men min kompis Jessica hittar vänner både högt och lågt, hela tiden. Undra om man helt enkelt är en sådan person som inte drar till sig folk? =P Haha, nej då. Antar att hon är mindre feg än mig, känner att jag skulle behöva vara lite mer som henne ibland.


Ingen som har något bra tips på hur man hittar någon att umgås med? Jag börjar få lite smått tråkigt här, behöver se fler än min karl och hans släktingar.


Hjälp?

Av Lyllan Blogglus - 12 mars 2010 14:23

Ibland är man bara så dum, jag behlver verkligen hjälp!


Va så duktig och tränade i morse, kändes skitbra! Äter en liten portion lasange en stund senare och därefter, utan att jag tänker på det, så sitter jag och klämmer i mig 4 BULLAR!


Jag har verkligen problem med maten, intaget och tiderna. Jag har inte alls någon kännsla för hur mycket jag ska äta och när jag ska äta det. Problemet är alltså inte godis utan att jag helt enkelt äter tills det sprutar ur öronen på mig. Om jag själv skulle få välja så skulle jag är 24 timmar om dygnet, vilket nu inte går och det skulle bli otroligt dyrt.


Börjar bli så otroligt trött på detta, det är skitjobbigt!


Och inte nog med det, så sitter man och längtar tills nästa gång man får ät en Mc Toast! Suck.... Gjorde till och med en I LOVE MC TOAST-grupp på fb, shit...


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards