Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Lyllan Blogglus - 11 mars 2010 13:06

Ikväll är det äntligen dax för veckans höjdpunkt, aerobics med svärmor och min karls faster.

Hela veckorna går man och längtar efter detta, är så otroligt taggad på att träna. Däremot skulle jag behöva få tummen ur r*ven och göra det. Att träna tillsammans med någon och på bestämda tider är toppen, för då kan man inte skjuta upp det.


Hade tänkt att börja gå igen, bara snön smälter undan lite så att jag inte ramlar och gör illa ryggen. Gubben min sa även att vi skulle börja cykla in till Fjugesta när snön smält, undra om han då mena att jag skulle trampa och han sitter i barnstol där bak?



Av Lyllan Blogglus - 11 mars 2010 12:18

Till att börja med ska jag tala om för er, att som nyinflyttad i Fjugesta har man det inte lätt när man ska hitta, för allt är så dåligt skyltat och de som bor här vet tydligen heller inte vart allt ligger, därav arbetsfömedlingen. Jag frågade 5 olika personer innan jag kunde få ett vettigt och bra svar på vart arbetsförmedlingen höll hus.

Bakom polis stationen, in i ett litet vrå, oskyltat med endast en liten lapp på dörren, där har man arbetsförmedlingen!


Hur som hellst, bra service va det där inne iaf, för jag fick komma in direkt. Berättade att jag ville ha praktik medans jag sökte jobb, eftersom att jag vill komma igång samt behöver inkomst.

Svaret jag fick vad att eftersom jag inte hade varit inskriven hos DOM i 3 månade och aktivt arbetssökande (eftersom jag varit sjukskriven de senaste 6 månaderna) så kunde inte dom hjälpa mig, utan vi bokade ett möte nästa vecka för planering och att jag skulle ringa till Kraftverket på komun (?!) för att fråga om dom ville bevilja praktik.


Sagt och gjort, kommer hem och ringer, och dom fattar inte ett skit av vad jag snackar om, för man måste tydligen gå på soc bidrag (vilket jag nu igentligen skulle behöva) för att dom skulle bevilja. Men killen jag snackade med skulle kolla med sin chef.


Känns precis som alla andra gånger man varit på AF, man blir runtskickad.


Nu håller jag tummarna iaf, för om det beviljas, så kan AF ge mig en grymt fin praktikplats!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards