Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Lyllan Blogglus - 22 mars 2010 11:43

Va till det alltid fruktade AF idag, för att lägga upp en handlingsplan. Tjejen hade dessutom snackat med sina kollegor om just mitt ärende och dom hade kommit fram till att det inte va mitt fel att saker och ting såg ut som dom gjorde, utan det va AF i Lindesbergs fel.

Så i och med de så fattades beslutet att jag va beviljad jobbgaranti för ungdommar, dvs att jag får aktiveringsstöd samt får söka praktikplats!

Och inte nog med det! Vart beviljade något som heter "nystartsjobb", vilket innebär att när jag söker jobb så ska jag skriva med att staten finansierar min lön, eller hur det där nu stavas.


Känns så otroligt skönt att jag nästa månad kommer att få in något på kontot, I LOVE IT! För första gången ser tillvaron mycket ljusare ut!


Sökte på en praktikplats så fort jag kom hem, såg att en ridskola i närheten sökte praktikanter, ringde och det lät possetivt även om det va 2 andra sökanden. Men hade fördelen med att bo nära och i skogen.


Så jag håller alla tummar och tår som jag har för att det ska gå vägen nu.. Hoppas, hoppas, hoppas! Jag vill så gärna komma ut ifrån detta hus, jag vill jobba och jag vill ha en lön!



Av Lyllan Blogglus - 22 mars 2010 09:01

Kunde inte sova inatt, runt 12 tiden så bestämmde jag mig för att gå upp och lägga pussel. Min karl funderade givetvis vad jag höll på med, eftersom jag inte låg i sängen, men somnade snabbt om igen. Satt runt 3 timmar, för klockan var 03.02 när jag hade laggt mig tillrätta i sängen.


Anledningen till att jag inte kunde sova är nog för att jag just nu lider av överskotts energi, även om jag städade igår, men jag blir aldrig av med den energin jag har eftersom jag inte har något att göra. Jag hade faktiskt somnat, runt halv 11, men min hund pep om att han ville ner i köket och dricka vatten (han turs inte gå själv tydligen). Ett jobb skulle passa mig utmärkt. Ska till AF idag och se vad dom har att säga.


OCH NU HAR DET GÅTT FÖR LÅNGT! Jag blir GALEN på min hund, han väcker mig varje natt, antingen för att han vill dricka vatten, ut och rulla sig i snön eller för att gå ut och uträtta behov. Och jag kan ju inte säga nej, för tänk om han är nödig då? Jävla hund att vara mörkrädd, det är ju fan sjuk! Även om vi har lampan tänd i hallen kan han ibland vilja ha sällskap ner. Trodde inte att hunden skulle vara mörkräddare än ägaren, det är ju skrattretande! 


Jag får hoppas på att när snön har smällt så jag kan gå med honom sista rundan på kvällen och när det bloivit ljust om kvällarna, att han slutar väcka mig var enda jävla natt!



OBS Bilden ej min

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards