Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under januari 2011

Av Lyllan Blogglus - 10 januari 2011 16:02

Mamma köpte en dosa snus till julafton åt mig, då hon trodde att jag fortfarande snusade. Sista jag snusade va v 31 och halloweenfesten i bygdegården/finnfall. Dvs ett bra tag sedan.


Snusdosan har legat oöppnad i kylskåpet ända till onsdag förra veckan, då jag öppnade den men jag kände genast avsmak när jag kände doften som jag annars brukar gilla.


Det jag då tänker på är att jag förmodligen inte är beroende utav det längre, att min kropp slutat velat ha det, trotts att min hjärna ibland skriker "SNUUUUUUUUUUS!". Jag måste ha en otrolig tur att ha det "såhär", tror inte alls att det är många som försöker eller har snusat som känner så som jag gör, utan istället vill ha snus och tänker snus konstant.


För en gångs skull har jag lite flyt med någonting, känns skönt!

Av Lyllan Blogglus - 8 januari 2011 10:11

En utav mina kära kusiner som alltid kommer med bra tips och råd vad det gäller arbetssökandet och nu till och med kurser att plugga gav mig detta förslaget, att gå en kurs där man lär sig att sminka sig och sätta upp håret på ett oldschool way..

Tror nog jag skulle vilja gå, men det är mycket pengar att hinna spara ihop tills dess. Detta innebär att nästan en hel "månadslön" skulle gå åt till denna kurs med kursavgiften och soppapengar in.


Men det tåls att tänka på, och jag tipsar alla er andra som har pengar, en sådan goding kan man inte hålla inne på ;)


http://www.medborgarskolan.se/Templates/Pages/Arrangement.aspx?aid=481183&mid=1880&sgid=5



Känner iof att jag inte har så stora behov av en sådan kurs, då jag redan kan det där hjälpligt. Men skulle vara kul att lära sig någon nytt och hur det skall göras på rätt sätt kanske?

Av Lyllan Blogglus - 7 januari 2011 21:50

Nu vart det täta inlägg, men pga det tidigare inlaggda inlägget med youtube filmen så kom jag vidare till denna film om en "skolios överlevare". Hmm.. Överlevare? Har inte hört någon som dött av just själva skoliosen. Ja, stackar pojk, men tycker att rubriken va lite överdramatisk, kanske bara jag, men ändå. Man kan ha jäkligt ont och man  kan skämas för hur ryggen ser ut, men har svårt att tro att man dör utav det om man kanske inte har så svår skolios att lungorna tillslut inte kan fungera normalt. Då bröstkorgen blir deformerad kan inte lungorna heller fungera normalt. "Värre" än värk och en deformerad kropp blir det nog inte.


För att kunna vara överlevare så måste man väl oxå ha överlevt något dödligt?

Nej, ska nog kanske inte yttra mig för mycket, då jag inte alls vet hurvida man kan dö av detta eller inte, om fallet skulle vara så är jag otroligt tacksam att jag inte fått vetat det tidigare.


Skolios är iaf en missbildning (?) på ryggraden som gör att ryggen formar sig som ett "S" och öven rotering av kotor kan förekomma, så som jag har. Vissa har ont utav det och vissa har inte det, detta är mer vanligt hos tjejer än hos killar och det är ingen som riktigt vet varför man får detta.


Av Lyllan Blogglus - 7 januari 2011 21:42

Satt och kollade på gamla bilder på bdb, på min sida, och hittade denna länk som jag fick skickad till mig efter min skoliosoperation, ett klipp som visar en liten del av hur dom gjort med min rygg. Jag kan lova er att om jag hade sett detta klipp innan operationen hade jag förmodligen inte genomfört den!


Känsliga tittare varnas


Av Lyllan Blogglus - 7 januari 2011 20:56

Bad min sambo att ge mig ett ämne att blogga om, något som jag gillade för jag ville skriva ett posetivt inlägg. Han började med "getisar", dvs getter. Men kände att jag inte ville blogga om djur. Då kom han med "iller", fortfarande ville jag inte blogga om djur...

Sedan gav han mig förslaget bakning, men vad ska man skriva? Att man är värdelös på allt som har med mat och bakning att göra men att man gärna äter det?! Nej...


"Ja, men blogga om att du gillar att fisa då" Ja, jag kunde inte riktigt hålla mig för skratt. Ska jag blogga om att fisa? Känns lite omoget, och vad ska man skriva lite mer exakt? Att det är så skönt att känna hur spänningarna i tarmen släpper efter det att man laggt av världens rökare? Ja, nu skrev jag ju det, men det går säkert att utveckla om man vill, men tror jag hoppar över det.


Ville bara dela med mig utav min karls tokigheter. Haha!


Av Lyllan Blogglus - 6 januari 2011 18:35

Körde runt eller över 40 mil jänkare med sommardäck igår, dvs en hel del. Va jäkligt nervös först att det skulle vara så halt och att det skulle gå åt fanders, men jag ska tala om för er att det gick mer än fin fint!


Nu funderar ni säkert på vad man gör ute med en jänkare, vintertid och med sommardäck. Jo, det va vintercrusing i avesta och det är lagligt att åka med sommardäck på veteranfordon (dvs bilar äldre än 30 år) året om.


Antar att det är tyngden på dessa stora bilar som gör att det inte blir så halt, att de ligger stadigt på vägen. Man riktigt känner tyngden och storleken på dessa bilar när man suttit bakom ratten i timtal och sedan sätter sig i sin 740 för att åka hem. Jag kan säga att jag va mer rädd när jag skulle hem i volvon än när jag körde jänkare. Min volvo har dubbdäck, jänkaren sommardäck.


Helt plötsligt hade bilen som jag tyckte var hyffsat stor och tung, blivit så himla liten och lätt. Det va som att sätta sig i en gokart bil på en bana.. Hur som hellst, sladdade mig hem och det tog ett tag innan jag lärde mig att man inte kunde gasa lika mycket med volvon som med jänkaren för att de skulle släppa.


Igentligen borde alla som tycker det är läskigt att köra vintertid köra jänkare, då kanske med dubbdäck?


Sambons jänkare, dock ej denna  jag körde igår

 

Av Lyllan Blogglus - 5 januari 2011 13:50

Om något är irriterande så är det när folk inte svarar i telefon, men främst när det kastar på luren i örat på en. Hur som hellst, detta ska handla om folk med mobil, men som aldrig svarar... Lite snabbt.


Varför har man en mobil, när mobilen är något som ligger i väskan, eller på något annat ställe där man inte är? Tex min mor, är expart på att ha mobilen någon annastanns, så om man verkligen behöver ha tag på henne så svarar hon inte. Min syster å andra sidan har ofta den på ljudlöst, eller snattrar timtal i telefon och därav går det inte heller att få tag på henne.


Finns massor med folk som har mobil, men ändå är helt otillgängliga. Begär inte att man jämnt ska svara, men i 50 % av fallen borde man väl kunna svara, tycker man...


Nu har jag lite brottom, ska iväg. Så har inte så mycket tid att utveckla och gå igenom vad jag skrivit, så detta får duga för idag ;) Ha det gott och ta det lugnt på vägarna!

Av Lyllan Blogglus - 4 januari 2011 17:47

Har ni hört något så tokigt? Såg på nyheterna att ....(?) ville att man skulle få börja betala tjockisskatt, dvs mer skatt om man är tjock. Vet inte alls hur det skulle fungera eller gå till, men i mina öron låter det sjukt!


Förstår iaf resonomanget, att om man är tjock får man sämre hälsa och det får skattebetalare stå för. Men det finns så många andra saker som kan göra att det kostar en massa för de som betalar skatt. Det blir ju inte rättvist.


Däremot skulle jag kunna tänka mig att dom lägger på skatt på onyttig mat, och att man på så sätt kan välja om man vill betala en massa för att vara tjock eller inte. Dessutom kommer det bli enklare att äta nyttigt. Höj skatten på dålig mat - sänk kostaderna på bra mat.


Vissa kan ju inte rå för sin övervikt, man kanske har någon sjukdom eller pga skador inte kan röra sig. Hoppas verkligen inte att deras förslag går igenom, hur det än fungerar, för hur dom än vrider och vänder på det där så kan det ju knappast bli rättvist?


Hon är iof inte tjock som i fet, men hon är helt klart på tjocken ;)

Inte min mage, lånad bild med tillstånd från ägaren

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards