Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Lyllan Blogglus - 29 januari 2011 16:00

På facebook cirkulerar massor med kanstiga statusuppdateranden ständigt, varav detta som jag nedan citerat.

 

"Allvarligt talat !! Om promenader är så himla sunda som alla påstår, så skulle ju brevbäraren praktiskt taget vara odödlig. Valen simmar hela dagarna och äter bara fisk, och den är tjock som fan! Kaninen springer och hoppar hela dagarna, men lever max 5 år. Sköldpaddan springer inte, hoppar inte, kommer alltid sist, rör sig nästan inte och lever i 150 år, så för faan......... Slappna av"

 

Detta är väl bland de vettigare prylarna som varit i omlopp tycker jag. Att man ska trycka på gillaknappen för att visa att man bryr sig om personen och liknande är bara töntigt!

Detta är även tänkvärt...

Varför påstås det att rörelse och motion ska vara så nyttigt, när djur som ständigt är i rörelse inte lever alls så länge? Självklart finns det en logiskare förklaring än att motionen har med saker att göra, olika arter har helt enkelt olika livslängder.

 

Motionera ska vi göra för att få ett hälsosammare liv, för att inte dö i förtid av ohälsa, fetma och alla sjukdommar det kan medföra. Det är då ingen som utlovat evigt liv om man motionerar som man ska?

 

Som sagt, tänkvärt blandat med lite humor.

 

Bilden handlar iof inte om människans hälsa, men hälsa åtminstonde.

  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards