Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Lyllan Blogglus - 18 januari 2011 20:48

Nu har tydligen irlands befolkning börjat behandla sina hästar som vi behandlar våra katter, vi släpper ut dom när det inte längre passar oss på något sätt och vis. Helt sjukt att man inte kan se till hästens bästa och åtminstonde avliva stackaren istället för att låta den sväla och frysa ihjäl!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8430528.ab


"Hästägarna på Irland har övergett sina djur.

Varje dag hittar djurinspektören Liam Kinsella döda eller döende hästar i trakterna runt Dublin.

– Det här är ett jätteproblem just nu, säger han till Sveriges Radio.

Den ekonomiska krisen på Irland gör att många hästägare inte längre anser sig ha råd med sina hästar, som var en statussymbol när ekonomin blomstade.

Enligt en undersökning finns nu 20 000 övergivna hästar på den gröna ön, rapporterar Sveriges Radio.

Revbenen syns

Under sommarmånaderna klarar sig hästarna själva, men den kalla vintern gör att hästarna fryser och svälter till döds.

En reporter från Sveriges Radio har träffat djurinspektören Liam Kinsella utanför Dublin. Varje dag hittar Kinsella döda eller döende hästar. Tillsammans påträffar de en vit ponny, som är så mager att revbenen syns.

– Han har kanske en vecka kvar, säger Liam Kinsella."

Av Lyllan Blogglus - 18 januari 2011 15:58

Igår när jag åkte till min praktik så lös solen, det va behagligt kallt ute och snön smälte och vattnet droppade ifrån träden. Här och där kunde man skymta gräs och vägen va ren ifrån både snö och is.

Det började spritta i kroppen på mig, snart, mycket snart kan man börja klä på sig mindre kläder, det blir roligare att vara ute i största allmänhet och framförallt att fixa på gården, man kan dricka en kopp kaffe på trappen utan att frysa ihjäl och man kan mecka med bilarna ute utan att riskera att frysa fast i dom.


Men så kom min hjärna till sitt sinnesfulla bruk igen, självklart är det ju inte vår, även om det ser ut så ute. Än är inte vintern slut, det dröjer minst 1,5 månad till innan våren kommer.

Om man ska vara självisk så är det otroligt skönt att snön försvinner, jag har fått nog av den iår. Men om man tänker på det naturliga kretsloppet så är detta allt annat än bra, eller är det växthuseffekten man ska tänka på kanske?


Ingen vår än, men det är inte långt kvar gott folk!


Nu några tänkvärda ord;


"Den som inte är nöjd med sitt eget liv måste hitta fel på andras.
Den som trivs med sig själv har inget behov av att döma andra"

 

Bilden tagen förra våren

 

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards