Gasoline - Med bensin i blodet

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Små och stora glädjeämnen

Av Lyllan Blogglus - 25 januari 2011 14:29

De flesta är ganska nere nu när vintern känns otroligt lång och bara väntar på vårens sköna solstrålar så hade jag tänk blogga om några stora som små glädjeämnen i mitt liv. Berätta gärna några utav dina glädjeämnen!

 

Min hund - Min hund kan göra mig så otroligt lycklig, samtidigt som jag ibland bara känner stor hopplöshet när han blir sjuk eller gör dumma saker. Min hund gör mig oftast lycklig och ger mig kärlek, ger mig en bra anledning till att vara ute och gör utevistelsen lite trevligare. Ett bra sällskap när man är hemmafru. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till när han inte längre finns.



Vänliga ord - Något som är en dagförgyllare är när folk är vänliga och säger snälla saker. En så enkel sak som "vad fin du va i håret" kan få en dålig dag att bli så mycket bättre. Mer snälla ord åt det svenska folket!


V8 muller och gamla bilar - Jag är den typ av människa som vänder mig om så fort jag hör något fordon som låter mycket, spec om det har en potensial att vara en v8 eller en jänkare. Jag bara ryser i hela kroppen när man hör mullret, fin musik i mina öron! Den som aldrig åkt jänkare har missat en del av vad vi kallar "att leva"


  


Sällskap av nära och kära - Något som verkligen får en att må bra är när man har de personer som man håller kär ikring sig. Det spelar ingen roll om det är min sambo, min mormor, min syster, bästa kompisen eller min mamma så mår man ändå lite bättre än när man är ensam.


  


Djur - Om man ger ett djur lite kärlek får man oftast massor tillbaka. Gillar de flesta djur, dock inte småkryp, men hästar, hundar och illrar ligger mig spec varmt om hjärtat. Önskar att jag en gång i framtiden får ägna mer tid åt dessa varelser.


 


När sambon lagar mat - Vad kan vara skönare än när man blir överaskad med lite mat på bordet utav sin sambo när man kommer hem?


Musik - Det finns nog inget som är så bra på att locka fram känslor hos folk som musik, just därför används musik till det mesta. En bra låt med fart i kan verkligen pigga upp en! Och jag ÄLSKAR trycket i bröstkorgen när man har en bra baslåda i bilen!


 


Semester och aktiviteter - Att för en liten eller lång stund komma bort ifrån hemmets fyra väggar kan vara skönt. Att får göra något annat en stund. Om det är en utlandsresa, ett besök på biografen, en härlig sommarcrusing eller en äventyrsupplevelse på gustavsvik spelar mig ingen större roll. Lite stimulans i vardagen är aldrig fel! 


  


Tanken på att en dag kanske ha ett jobb - Även om det känns väldigt långt borta och att man för det mesta känner sig "arbetslös och värdelös" så finns ju en tanke där, och det gör mig lycklig, för jag hoppas att en dag kunna tjäna pengar, kunna röra mig lite mer fritt ekonomiskt och att få gå på julbord med jobbet!


Detta är några utav mina glädjeämnen

 
 
charlotte

charlotte

26 januari 2011 08:53

All du skrev är bra saker man blir glad av.
Djuren såklart, men för mig framförallt mina 2 katter. Man kan komma hem från en skitdag på jobbet och komma på att, just ja katterna är ju hemma! Alltid glada att se en, dom brukar dra en busrunda när man kommer hem, för dom verkar bli så glada. Även när, spec en av dom, ringlar i hop sig i knät och tittar kärleksfullt på en:)

Sen att köra lastbil gör mig lycklig, känner ett visst lugn när man börjar rulla på en långresa.

Sen att gör nånting själv och klara av det, kan va så enkelt som att skruva ihop en IKEAmöbel, eller göra nåt man inte trodde man kunde.

En bra löprunda, "runners high" gör en lycklig och rensar tankarna.

Finns såklart mycke mer:)

http://aspect.bloggplatsen.se

Lyllan Blogglus

26 januari 2011 09:24

Åhh, kör du lastbil? Måste vara en härlig känsla =) Funderade faktiskt på det yrket ett tag, men det vart inte riktigt så..

Att klara av något, litet som stort, är ju en otrolig knuff för självförtroendet, så det är ju självklart en bra sak.

Som du säger, det finns massor med bra saker! Men begränsade mig lite för att inte göra listan så lång, dessutom va det svårare än vad jag trodde att komma på sakerna när man väl skulle skriva dom.

 
Charlotte

Charlotte

27 januari 2011 07:51

Ja jag kör lastbil, eller just nu jobbar jag inte med det. Jobbar som administartör på en trafikskola för tung trafik. Men det är det jag vill göra och ett jobb jag trivs otroligt bra med:)

http://aspect.bloggplatsen.se

Lyllan Blogglus

27 januari 2011 09:01

Trevligt att höra att du trivs med ditt jobb, sådant är otroligt viktigt!

 
R

R

13 februari 2011 01:06

Åh! Jag älskar GG! När dom spelade i Trönö (typ söderhamn) var det kungligt! Dans, god musik och bra folk.. Och vilken efterfest med grabbarna, ha ha :P

Jag har lösenskyddat min blogg, men om du vill ha lösen kan du skicka ett mejl till rruuby@hotmail.com bara och säga att det e du och att du vill ha lösen.

Keep rocki´n

http://ruby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyllan Blogglus - 25 april 2014 16:37


Nu börjar jag om från mitt senaste inlägg i denna blogg, appen nerladdad igen och jag hoppas att förbättringar gjorts. Längtar efter att blogga igen! :-) Det är en otroligt fin och rolig dag, så testinlägget blir inte så långt. Jag hoppas att n...

Av Lyllan Blogglus - 3 maj 2013 19:29

Vart överlycklig när jag såg att denna bloggtjänst gjort en app för att underlätta bloggandet via mobilen, detta skulle innebära att jag kunde börja blogga igen! Dock fungerade det inte enligt mina förväntningar och jag får nog lägga bloggen på is...

Av Lyllan Blogglus - 15 april 2013 21:31

Som de flesta har märkt så är våren på g med stora steg. Solen lyser sådär irriterande skönt i ansikten när man kör hem från jobbet, den varma känslan av solsken som värmer mot kläderna. Man blir väckt på morgonen av fåglar som kvittrar, härl...

Av Lyllan Blogglus - 12 april 2013 17:13

Helt otroligt, tittade på "världens pappskallar när jag kom hem från jobbet och då pratade dom om en man vid namn "Henry Earl" som tydligen skulle ha arristerats ofattbart många gånger. Googlade detta, och mycket riktigt så ska det tydligen finnas...

Av Lyllan Blogglus - 11 april 2013 19:11

Kikade in utseendet på bloggen, vad har hänt? Bloggen ser inte ut som när jag lämnade den. Hedern är helt plötsligt för liten. Presentationen, bilden och allt annat är längst ner istället för längst upp vid sidan om bloggen. Vad ledsen jag blir ...

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards