Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under november 2010

Av Lyllan Blogglus - 10 november 2010 19:14

Min blogghamster är den stackars lilla prylen i rutan som ni ser lite längre ner i min menyrad här till vänster, jag hade tänkt klara upp en de frågetecken kring den lilla stackaren.


Detta är alltså en rolig grej att ha, den rör sig som en hamster och trevlig helt enkelt (om den mot förmodan inte sover, för då ligger den still, den är inte död =P). Fanns fler djur att välja på, men det finns i mitt tidigare inlägg om denna hamster.


Själva grejen med detta är att man kan mata den, det gör man genom att klicka i rutan där den bor, då ramlar en grön liten kula ner som jag gärna vill ha till en ärta, som hamstern sedan plockar upp och äter.


Man kan även bestämma om man vill att hanstern ska springa i hjulet, då klickar man i hjulets center, dvs den prick som sitter i mitten utav hjulet.


Kalla det djurplågeri eller ej, men jag anser att levande ting behöver inte större plats, även om den rör på sig =P


Och mata inte ihjäl min stackars hamster nu, men ge den däremot mat så han inte svälter!

Av Lyllan Blogglus - 10 november 2010 17:57

Igår kom ju då den omtalade snön som jag kan tippa att näst intill alla bloggare tjetat om här inne, och nu även jag.


Jag förstår inte vadför vi får sådanna problem när den "nya" snön kommer. Det kommer väl snö varje år och det måste det väl ha gjort i alla tider, jag tror det va mer ovanligt med sommar för 10 000 år sedan, och inte får vi problem för det. Har ni någonsin tänkt på det?


Det är november nu och snöär då inte alls ovanligt. Köp vinterkläder och pryls till snöskottningen! De som inte fått vinterdäck på bilen kan man ju fundera lite på om dom ens vet att vinterdäck kan vara bra såhär års?


Och alla som kör av vägen, det ä'r snö, det är kallt, KÖR FÖRSIKTIGT! Jag är absolut ingen proffskörare, men jag har haft körkort i snart år, mycket kortare tid än de flesta som kör i diket, och jag vet iaf hur man håller sig på vägen. Och bara för det så kör jag väl i diket nu, men det är ett senare problem =P


Herregud, snökaos hit och snökaos dit. Det är ni som blundar för att vi bor i sverige med en årligen återkommande vinter, öppna ögonen lite tidigare, kanske i Oktober, så slipper ni få er en överaskning när nästa vinter kommer ;)


Ironi gott folk



Av Lyllan Blogglus - 9 november 2010 10:18

Nu vet jag genast att det börjar snurra uppe i skallen på alla smått inavlade Kopparbergare, jag har blivit tagen av polisen, fått böter eller blivit anmäld för något. Så är absolut inte fallet.


Jag väntar brev ifrån polisen, utdrag ur mitt brottregister som jag måste ha innan jag kan börja min praktik på förskolan.

På pappret jag skickade in stod det att det skulle ta ca 2 veckor, dock längre tid om pappret va slarvigt ifyllt. Grejen är den att jag fyllde i det snyggt och prydligt (iaf enligt mig).


Börjar fundera på vart det där pappret tagit vägen, jag är ganska säker på att det va över 2 veckor sedan jag skickade det där pappret, och killen på kraftverk (som annordnar praktiken) ringer ofta till mig och tjatar, och han fattar tydligen inte vad "jag hör av mig när jag fått pappret" betyder.


Blir nog så att man får ringa och fråga efter vart pappret tagit vägen =/


Av Lyllan Blogglus - 9 november 2010 09:51

Närdigt nog så sitter jag och kollar på nyhetsmorgon på 4an. Där snackade dom om just miljövänligt ELLER fairtrade, eller dom nämde det lite snabbt när dom snacka om fisken.


Så jag satt och funderade på vad de menade med det och kom fram till att fairtrade inte är miljövänligt alls. Det är långväga produkter som kommer ifrån bönder i utlandet, däremot så har dom högre krav på arbetsplatsen, vilket gynnar arbetarna. Men att produkterna fraktas så lång är långt ifrån miljövänligt.


Så då får man ju välja vad man vill sattsa på; Saker som skonar miljön eller bra arbetsvilkor för våra medmänniskor. Sjukt att man igentligen ska behöva ha dessa problem, spec med bra arbetsvilkor!


Nu köper jag sällan dessa märkta kvalitetsprodukter då ekonomin inte räcker till, för det är ju tyvärr dyrt. Men ändå, ska det behöva vara såhär? Varför ska det vara så svårt att handla snällt och rätt? Man måste verkligen vara så insatt själv att man kan avgöra om det är rättvist eller inte. Det finns tonvis med märkningar för allt, men ingen märkning för hela kittet.


Sedan en sak som jag nydligen kommit på, det är så otroligt omiljövänligt att skicka brev, men alla transporter osv. Men det är ju en helt annan historia. Ville bara skriva av mig av mina tankar.


Av Lyllan Blogglus - 8 november 2010 11:54

Kollade runt lite på bloggar och såg en tjej som hade "fiskar" på sin blogg, som man kunde mata. Så letade upp den där "appen" eller vad det nu än är. Först ville jag ha fiskar, så som hon hade, men de hade en del annat. Hamsterna va rätt söt, så då fick det bli en hamster, en liten Toel efter min hamster som nyss gick bort. Hamstern hittar ni i min sidokolum. Hamstern "hämtade" jag gratis ifrån www.abowman.com där det som sagt finns lite mer roliga saker. Gå in på "gadgets".För att veta hur man lägger in en sådan grej på sin blogg har jag en länk till om hur man lägger in tickers på en blogg. Det är samma princip, hoppa bara över själva skapandet utav "tickern".

Av Lyllan Blogglus - 8 november 2010 10:49

Vi blundar när vi drömmer, när vi gråter, när vi ber och när vi kysser någon


Är det inte konstigt att vi blundar just då?

Nej! Det allra vackraste som finns i livet är inget man kan se...

    Det är något man känner.


Så ta vara på dina nära och kära, på de som betyder någonting




Av Lyllan Blogglus - 5 november 2010 13:26

Jag kan inte låta bli att bli irriterad utav den där renault reklamen som går på tven där en pappa och hans barn först sitter i bilen och hon leker med någon leksakshäst. Sedan, några år senare så sitter hon där med en orm och säger "Han heter Lucifer... Gubbe!".


Jag förstår inte riktigt det roliga i reklamen. Och kalla mig då gärna humorlös! Jag vet inte ens om man kan tycka att det är riktigt ok. Barn borde ju se detta, hur tänker dom då? Förmodligen att det är ok att kalla sin far för gubbe bara sådär.


Dessutom sitter pappan där och inte säger någonting. Jag skulle bli fly förbannad om det va mina egna barn som sa kärring åt mig bara sådär.


Men men, det är jag. Den otroligt humorlösa, negativa kärringen på andra sidan din skärm. Eller?


Nej, jag tror nog att dom hade kunna kommit på någon bättre reklam för att de hade en längre service granti.


Hittade ingen bra bild på denna reklam, och då min dator inte klarar youtube kunde jag heller inte söka efter den

 

Av Lyllan Blogglus - 5 november 2010 09:59

Jag börjar bli så otroligt trött på att söka jobb. Att behöva ringa runt en massa och skicka iväg cv. Att gå till arbetsförmedlingen samt skicka iväg papper till försäkringskassan som aldrig tycker att papprena duger!


Har bara en gång sedan jag tog studenten haft en dålig upplevelse hos arbetsförmedlingen, jag brukar vara ganska nöjd med deras bemötande osv.

Igår ringer jag till deras kundtjänst för uppföljning, dvs att jag skulle redovisa vad jag sökt och hur.

Inte nog med att han tjattra så länge att jag inte längre har några pengar kvar på mobilen, han antog att det enda jag gjorde va att sitta hemma och skicka runt endast cv till olika företag, så det fick jag skit för. Vilket jävla antagande, han frågade mig inte ens hur jag sökte! Grrr!


Nu är jag så trött på det här så att jag kan spy, jag vill ha ett jobb, jag tar vad fan som hellst så länge jag inte blir sämre i ryggen. Att jag dock har ont i ryggen under arbetstid tror jag nog att jag kommer att få leva med.

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards