Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Lyllan Blogglus - 24 november 2010 14:57

Allt för många gånger vaknar jag mitt i natten eller någon timme innan man ska gå upp utav att man är kissnödig.

Normalt folk skulle ju bara gå på toaletten och sedan gång och lägga sig!


Jag ligger snarare kvar och försöker tvinga mig själv att somna om och hoppas på att jag inte kissat på mig när jag vaknar nästa gång. Anledningen till detta är att det är så kallt här hemma att man blir klarvaken om man skulle försöka sig på att gå på toa mitt i natten, vilket man absolut inte vill! Dessutom måste man ner en trappa, vilket knappast gör saken bättre!


Det här med att vara kissnödig är nog en dum uppfinning. Vi kunde istället ha haft något form av system som bilar har, att de varnar när man har lite soppa kvar - dvs varnar 10 liter innan man kissar på sig ;) Skämt å sido.


Men jag tycker faktiskt man blir kissnödig i tid och otid, jag kan slå vad om att jag inte är ensam om det.

Tex när man sitter på bussen, hur många gånger har det då inte hänt att man blivit otroligt kissnödig?

Eller när man sitter på möte/föredrag av något slag, då det verkligen inte passar sig att gå ifrån.

När man har brottom någonstanns och inte hinner att kissa?

När man sitter hos frisören?


Finns otroligt många situationer där det absolut inte passar sig att bli kissnödig, och oturligt nog blir man alltid kissnödig då. Är det så att kroppen retas för att den vet att det inte passar sig eller är det för att man verkligen blir kissnödig?


Hur som hellst, jag har iaf lärt mig att kaffe och kolsyrat vatten bör undvikas en stund innan jag ska göra något då man inte kan kissa, då jag blir jätte kissnödig av detta!


Av Lyllan Blogglus - 24 november 2010 13:06

När man kollar runt lite bland bloggarna här inne så är det otroligt många som skriver av sig sin ilska, vilket jag inte alls har något emot.

Däremot så låter ungefär hela inlägget något i stil med (Känsliga läsare varnas) "Din jävla hora, jag ska förstöra dig, mosa dig som en liten jävla potatis! Du är så jävla ful din fitta, jag hoppas du blir sönderknullad" ect.


Jag är absolut ingen dam som aldrig säger fula ord, utan tvärtt om. Men jag tycker iaf att detta är ett väldigt omoget sätt att uttrycka sin ilska, det borde finnas bättre sätt tycker jag?

Dessutom framstår man väl knappast som den bättre halvan av stridslinjen när man håller på såhär?!


Omoget iaf, det tycker jag...


Jag citerar en av våra rampljusbloggare "Ett välutvecklat och välskrivet språk ger makt åt folket"

 

Nu påstår jag absolut inte att jag varken har ett välutvecklat eller välskrivet språk, därmot sattsar jag på ett uttrycka mig lite mognare ;)

 

Såhär sitter jag i soffan här hemma som en brun och övermogen banan som bara väntar på att få slängas?! Eller ja, en övermogen banan med gröna kanter, skall tolkas bildligt. Dvs jag är lite mogen, men grön! ;)

 

 

Inte mina bananer, som tur är...



Av Lyllan Blogglus - 24 november 2010 10:27

Då jag inte har något vettigare för mig så kan jag lägga upp denna något kluriga närbild, sådant är alltid kul =)


Detta går alltså ut på att ni ska gissa vad det är för något. Detta är säkert jättelätt för de som vet vad det är för pryl, men svårare för de som inte vet. Självklart kanske? =P

Gissa på nu!


Ledtråd: Finns i vårat stall/garage


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards