Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Lyllan Blogglus - 23 november 2010 14:25

Nu till dagens fjortisproblem; Hur behåller man sin bruna färg?


Att färga håret brunt måste vara en av de märkligaste fenomenen inom hårvård och allt vad det heter. Nu menar jag inte att det är konstigt att färga håret brunt, utan själva färgningen.


Färgar man håret i en mörkare brun så blir håret svart (?) tills de efter några tvättar blir brunt, som det va tänkt. Allt frid och fröjd, ellerhur?

Men väntar man yttligare ett tag så blir iaf mitt lite rödbrunt, jag verkligen hatar när det blir så! Jag är ju mörkblond igentligen, borde mitt hår då bli rödbrunt efter ett tag?


Hur som hellst så håller alltid en brun färg på med skumma saker, först blir den för mörk och sedan går det utför. Den ändrar sig alltid.


Skumt, ellerhur?


Har haft samma hårfärg i över 2 år nu, och jag har insett att det kanske är dax att byta nu, det kanske är själva märkets fel?


På kortet från förra julen så hade jag så gott som nyfärgat hår, då är det ganska mörkt.

 


Här har jag helt nyfärgat och då är håret svart (Jag hittade ett konstigt puder i min syster sminkväska och va då tvungen att göra en liten fjortisparodi =P )

 


Hårfärgen syns kanske inte så bra på denna fyllebild, men ska leta rätt på någon annan. Här börjar iaf färgen bli rödaktig, det kan ju knappast ha färgats utav jackan =P

 


Här vet jag inte alls vad mitt hår håller på med, men det börjar iaf bli ganska grönt!

 


Här är mitt hår på g till att bli rött

 


Sådär, nu har ni fått en liten lektion om hur konstigt brunfärgat hår kan uppföra sig. Totalt onödigt, men jag vill blogga och kanske finns det någon annan mad samma problem där ute?


Någon som vet vad man kan göra åt saken föresten?

Av Lyllan Blogglus - 23 november 2010 11:11

Disney är väl ganska kända för sin musik samt att det har ganska mycket musik i sina filmer. Tänkte nu lägga upp lite låtar, det finns ju så många och tänkvärda låtar som finns med i deras filmer! Blir väl lite äldre disneys, sådant som man själv såg när man va liten, men antar att de flesta filmer är ganska aktuella än?


Denna kommer ifrån filmen "Mulan". Tycker låten är jättefin, en låt jag lyssnade på mycket förr som jag förknippade mig med.



Ännu en av walt disneys underbara låtar, tror dock att den är utav äldre slag? Minns att jag kollade på denna film mycket hemma hos mormor, kanske var det just denna film som fick mig att drömma efter min drömprins? Klipp ur Törnrosa (Sleepy beauty)



De flesta känner nog igen detta klipp ifrån "kalle anka" på julafton. Jag tycker iaf att det är en rolig låt med nostalgivärde, så därför lägger jag in den! Ur filmen Snövit och de 7 dvärgarna

 


Haha, vem kan vara ledsen när man hör denna låt? Ur Robin Hood

 

 

Avslutningsvis (även om detta va ganska roligt och man blir ganska nostalgisk) Så tänker jag runda av med två låtar ifrån en film som jag inte sett på år och dagar; Aristocats! Musik lite mer i min smak ;)

 

Då jag inte hittade filmklippet på svenska så får ni filmklippet på engelska och låten längre ner på svenska ;) En klassiker!

På svenska


Av Lyllan Blogglus - 23 november 2010 10:23

Ja, nu när man fick lite "hjälp" att leta efter detta reklamklipp så gick det genast mycket lättare. Jag sökte på bilmärket och inte just själva frasen, som jag borde gjort. Tänk att enkelt oftast är bäst. Hur som hellst, till er som inte nördar tv 24 timmar om dygnet som jag så lägger jag in detta, det är alltså innan dom ändrar reklamen.


Länkar mina tidigare inlägg om denna reklam


http://gasoline.bloggplatsen.se/2010/11/05/3892457-han-heter-lucifer-gubbe/

http://gasoline.bloggplatsen.se/2010/11/22/4002297-renault-reklamen-fortsattning/


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards