Gasoline - Med bensin i blodet

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

- Han heter Lucifer. Gubbe!

Av Lyllan Blogglus - 5 november 2010 13:26

Jag kan inte låta bli att bli irriterad utav den där renault reklamen som går på tven där en pappa och hans barn först sitter i bilen och hon leker med någon leksakshäst. Sedan, några år senare så sitter hon där med en orm och säger "Han heter Lucifer... Gubbe!".


Jag förstår inte riktigt det roliga i reklamen. Och kalla mig då gärna humorlös! Jag vet inte ens om man kan tycka att det är riktigt ok. Barn borde ju se detta, hur tänker dom då? Förmodligen att det är ok att kalla sin far för gubbe bara sådär.


Dessutom sitter pappan där och inte säger någonting. Jag skulle bli fly förbannad om det va mina egna barn som sa kärring åt mig bara sådär.


Men men, det är jag. Den otroligt humorlösa, negativa kärringen på andra sidan din skärm. Eller?


Nej, jag tror nog att dom hade kunna kommit på någon bättre reklam för att de hade en längre service granti.


Hittade ingen bra bild på denna reklam, och då min dator inte klarar youtube kunde jag heller inte söka efter den

 

 
 
Cecilia

Cecilia

5 november 2010 17:44

Hej!

Tack för din kommentar.

Angående att dom kanske inte accepterar mig. Skit samma - jag är som jag är ändå. Eftersom jag inte blev som jag skulle ;)
Det är ju inte tänkt till ALLA unga tjejer. Absolut inte. Jag driver ju samtidigt med mig själv... :P

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

5 november 2010 21:56

Jag har tänkt precis så som du!

 
Maria

Maria

8 november 2010 09:26

Tack för ditt besök och tack för kommentaren. Angående reklamen på TV så håller jag med. Är det meningen att det ska vara kul? Eller bara väcka uppseende så man kommer ihåg reklamen...?

http://falk.bloggplatsen.se

 
nataly

nataly

8 november 2010 10:09

tack för dina ord:)
>men visst e d såå, d tar bara massa tid o dem blir inte xakt likadana endå.. Kul att du kikar förbi! Kram.

http://www.natalylopezz.blogg.se

 
Gubbfan

Gubbfan

8 november 2010 10:49

Tack för din kommentar.
Men delvis är det mitt fel. Jag borde ha gjort mer för att vi skulle ha sluppit jordbruksminister Erlandsson och hans byråkrater, jag borde ha gjort mer för att vi bara skulle ha haft ett frihandelsavtal med det som då hette EG.

Vad så gäller reklamen du nämnde undrar man förståss över skärpan där uppe mellan öronen på de som gjort den.
Fast folk har kanske blivit så fördummade av TV-tittandet att de går på vad som helst.
Eftersom jag har slängt ut TV-n för en tre-fyra år sedan kan jag inte veta. Men en sak vet jag: Man klarar sig väldigt bra utan TV!

Jo den där omröstningen du har:
Var skall man "kryssa" om man har körkort sedan åtminstone femtio år, kör kanske 500 mil om året, inte kan påstå att man är rutinerad utan egentligen urursel, alltså typisk gaggig gubbe? En sådan där med keps som håller sig krampaktigt i mittlinjen och längtar tillbaks till vänstertrafiken då man såg var man hade diket?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Soft

Soft

8 november 2010 11:47

Hej, Jag håller med dej ang denna reklam. Jag blev förb....första gången jag såg den. Jag tycker det ger signaler att det skulle vara tillåtet att säga så till sin pappa. Aldrig jag skulle godta det.

Tack för din visit på min blogg;)
städning är som du säger bäst när den är färdig;))

ha det så gott idag nu
//Soft

http://soft.bloggplatsen.se

 
Haroime - Krokodilfilosofi & Människoidioti

Haroime - Krokodilfilosofi & Människoidioti

21 november 2010 15:54

Hoppade in på din blogg när jag googlade reklamen. Visst, den är dålig, men den ger PR också... Ett barn tar inte ett sådant budskap på samma sätt. Vuxna ska alltid vara så jävla PK och övermoralisera allt så mycket som möjligt.

Om jag var liten och såg den reklamen skulle jag ärligt talat inte förstå den, det tror jag inte så många andra barn skulle göra heller. Och alla barn har hört värre skällsord än "gubbe"...

http://haroime.blogg.se

Lyllan Blogglus

22 november 2010 09:33

Nej, jag menade mer att det kanske inte va så passande med denna reklam då barn och undommar kanske tycker att detta beteende är ok efter detta. Va ju inte alls länge sedan man va där själv, så vet juu hur man tänkte för 5 år sedan.

Dessutom tror jag nog att det finns en anledning till att de har ändrat reklamen, kanske pga massa klagomål?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyllan Blogglus - 25 april 2014 16:37


Nu börjar jag om från mitt senaste inlägg i denna blogg, appen nerladdad igen och jag hoppas att förbättringar gjorts. Längtar efter att blogga igen! :-) Det är en otroligt fin och rolig dag, så testinlägget blir inte så långt. Jag hoppas att n...

Av Lyllan Blogglus - 3 maj 2013 19:29

Vart överlycklig när jag såg att denna bloggtjänst gjort en app för att underlätta bloggandet via mobilen, detta skulle innebära att jag kunde börja blogga igen! Dock fungerade det inte enligt mina förväntningar och jag får nog lägga bloggen på is...

Av Lyllan Blogglus - 15 april 2013 21:31

Som de flesta har märkt så är våren på g med stora steg. Solen lyser sådär irriterande skönt i ansikten när man kör hem från jobbet, den varma känslan av solsken som värmer mot kläderna. Man blir väckt på morgonen av fåglar som kvittrar, härl...

Av Lyllan Blogglus - 12 april 2013 17:13

Helt otroligt, tittade på "världens pappskallar när jag kom hem från jobbet och då pratade dom om en man vid namn "Henry Earl" som tydligen skulle ha arristerats ofattbart många gånger. Googlade detta, och mycket riktigt så ska det tydligen finnas...

Av Lyllan Blogglus - 11 april 2013 19:11

Kikade in utseendet på bloggen, vad har hänt? Bloggen ser inte ut som när jag lämnade den. Hedern är helt plötsligt för liten. Presentationen, bilden och allt annat är längst ner istället för längst upp vid sidan om bloggen. Vad ledsen jag blir ...

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards