Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Lyllan Blogglus - 12 november 2010 18:06

Hittade något otroligt coolt för jag satt och sökte på dessa cupcakes som jag är helt såld på: Rainbowcake.

Detta måste jag prova när jag fått ugnen installerad. Och fy vad fet jag kommer att bli =P


http://lilyng2000.blogspot.com/2006/06/rainbow-cake.html


Photobucket - Video and Image Hosting


Om någon provar detta kan ni ju höra av er om hur det gick, om det var svårt osv.

 

Hittade även en gammal blogg om cupcakes


http://attbakacupcakes.blogspot.com

Av Lyllan Blogglus - 12 november 2010 14:14

Jag vill ha våran nya ugn inkopplad nu så jag kan baka, jag är så grymt sugen på att prova göra cupcakes.


Har dock inte brytt mig om att tagit reda på hur man gör, eftersom jag ändå inte kan göra dom än. Någon som har några tips att ge mig, sidor med recept på cupcakes och dess dekroation osv? Annars får jag helt enkelt söka själv när det väl är dags.


Tillsvidare läggar jag upp lite underbara bilder på cupcakes som andra har gjort!








Visst är dom fins? Vad fyller man ut det där kullen med? Tror knappast att det är cupcaken som svällt så, iaf inte på alla cupcakes i det utförandet!

 

Ge mig massa tips och råd nu!

Av Lyllan Blogglus - 12 november 2010 12:40

Var bjuden på bio igår, förhandsvisning av Cornelius. Måste säga att den va över förväntan bra!


Visste igentligen inte så mycket om denna man mer än att han skrev visor, om livet i vårt och torrt. En bra film men humoristiska inslag, absolut värd att se!


Jag visste tex inte att han inte va svensk, han kom till sverige som 12 åring efter kriget. Sjävlklart förstod jag att han inte hade svenskt ursprung, men antog faktiskt att han va svenska med utländska föräldrar.

Dessutom vart inte denna man någonsinn svensk medborgare trotts sin goda svenska och att han varit i sverige så många år!


En sevärd film, och vill ju inte skriva för mycket om den så jag försör för er. Men den handlar om hans liv, mycket bättre än jag trodde. Se den!



Av Lyllan Blogglus - 12 november 2010 12:11

Fick detta utav en kompis, så måste väl oxå göra en sådan, för sådant va tydligen reglerna. Jag ska lägga upp 7 bloggar samt 7 sanningar om mig själv. Vet dock inte vadför det vart olika färg på länkarna.

 

http://kaffenallen.bloggplatsen.se

http://billy.bloggplatsen.se

http://musicandlyrics.se

http://pwasell.blogg.se

http://therese-olsson.bloggspot.com

http://ogamotoga.bloggplatsen.se

http://missvivis.se


7 sanningar om mig

Jag är grymt mörkrädd

Jag gillar inte russin

Jag kollar pinsamt nog på våra bästa år nu när vi fått 3an

Jag är läskigt dålig på matte

Jag dricker inte öl för att jag blir så otroligt bakfull

Jag har problem med mitt matintag

Jag blir grymt kissnödig utav kolsyrat vatten

 



Av Lyllan Blogglus - 12 november 2010 09:51

Och men min frågeställning så menar jag förståss inte barn, skräpet och dammet i våra hem, snön eller skräpmaten. Dessa saker vet nog de flesta av oss var de kommer ifrån.

Jag mena självklar mina något konstiga bloggämnen, som oftast inte alls är lika varann. Jag har aldrig fått frågan, men det finns förmodligen någon där ute som funderar på vart jag får ideerna ifrån, utan att låta självgod... För jag tycker själv när jag kolla igenom min blogg att det finns en det småskumma saker!


Tex som igår när jag kom hem ifrån bion mitt i natten så lade jag mig i sängen med min karl och funderade. Jag tycker att 80-talet är något grymt fult och även dessa 80-tals typiska bilarna, bläää! Men så funderade jag lite på vad volvo gjorde under 80-talet, jo, 240 och 740 serien började tillverkas.


Därav har vi ett ämne som jag ska blogga om senare. Det är som så att när jag kommer på något, oftast när jag ska sova, har vaknat eller kör bil, så skriver jag upp det  i mobilen. Så när jag sitter här om dagarna och inte har något att blogga om så kikar jag i min mobil där jag har skrivit upp en del grejer som jag ska blogga om.


Ett annat tips till er som har bloggtorka där ute i bloggvärlden och känner att ni bara måste skriva något; Hitta en nyhet (leta tex på expressen) och blogga om den. Åsikter och reflektioner.


Ha en bra dag =)


Visst va man söt på 80-talet? Eller inte... Iof hade ju 80-talet sina stunder, men dom va ytterst få!

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards