Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Lyllan Blogglus - 11 november 2010 15:29

Varför går man igentligen ut på krogen när man igentligen inte hör något? Självklart förstår jag att man går ut för att träffa folk, ha kul, dricka och att dansa, ibland även för att ragga! Men fattar inte varför det måste spelas så otroligt högt? Man har ju inte vad folk säger även om de står och skriker en i örat och dom hör inte mig, hur socialt är det, igentligen?


Smaken är ju som baken, det förstår jag, men jag tycker det är lite smått jobbigt.


Tacka vet jag att gå till "parken" istället, där spelas det lagom hög musik och på ett vettigare sätt.

Iof är ju inte en folkpark samma sak nu som det va på 50.talet, har jag hört iaf. Vad man önskar att man kunde resa tillbaka i tiden och se hur det var. Känna gemenskapen, ta in kulturen, leva den stilen!


Man får ju tyvärr inte alltid som man vill..


Detta är ju något man måste prova om man är i sverige på sommaren ifrån utlandet, våran gamla kultur med parker, dansbanor och allt vad som känns typiskt svenskt 50-tal =)




 



Av Lyllan Blogglus - 11 november 2010 12:54

Tittade som vanligt runt på lite bloggar och hittade dessa skor! Även om jag tycker att dom ser snuskiga ut som kan man ju inte låta bli att tycka att dom är lite smått fräna, eller? Men absolut inte snygga, det skulle jag inte vilja påstå.


Vad säger ni, är det något för er?


  

Av Lyllan Blogglus - 11 november 2010 12:01

Efter att ha levt snart ett år ute i ingenstanns med endast fyra tv kanaler (1,2,4,6) så har vi äntligen skaffat box, vi har många kanaler nu =) Vilken valmöjlighet!


Vi har även vissa perioder varit kanallösa, då våra dekodrar har gått sönder, mennu har vi box, YES BOX =) Love på hög nivå!


Helt sjukt igentligen att man kan vara så glad över lite hjärnslapp underhållning, men aj så jag saknat det. Jag har ställt mig denna fråga många gånger och gör det igen, vadför är vi så beroende utav tv, och dator... ? Lyckligaste dagen på någon vecka iaf, haha!


Nu slipper jag åka 3 mil varje söndag för att kolla på reprisen utav Desperate housewife hemma hos svärföräldrarna, nu kan jag kolla på det hemma =)


Dessutom kan jag kolla på pensionärsjävlar som jag har velat sett. Och undra hur mycket jag och min sambo kommer att slåss om tv dosan nu =P 


Finns så mycket man nu kan se som man har velat sett.

Nej, nu har jag faktiskt inte tid, måste glutta tv. Sooo long suckers =P


Av Lyllan Blogglus - 11 november 2010 11:30

Jag vet inte om ni tänkt på det, men det är svårt (tycker iaf jag) att hitta skor nu för tiden som verkligen är varma.


Nu när jag flyttade ut i buschen tänkte jag att jag skulle skaffa ett par rediga skor så man kan vara ute på gården en längre stund utav att frysa om fötterna! Så jag åkte till Marieberg på jakt efter dessa skor, och tänkte att de får kosta vad de kostar vill!


Jag gick i "kvalitetsaffärer" som "kvantitetsaffärer" och hittade ingenting. Dyra som billiga skor, fula som snygga! Men alla såg extremt kalla ut.

De jag har lärt mig under alla dessa år utav fotfrysning så är det att det varma sitter i sulan. Man ska ha sulor som är lite tjocka, och gärna något gosigt foder invändigt på sulan. Dessutom tyckte jag att alla skot kändes kalla när man stoppade ner handen och kände!


Jag hittade verkligen inga skor som jag trodde skulle vara varma, och jag tänker ju inte kasta ut en tusenlapp på ett par vinterskor och HOPPAS på att dom är varma, så det vart ett par billiga skor tills jag hittar något som känns varmt.


Att detta med skor ska vara så svårt, har vi tänkt på det? Har ni samma problem?



Nu va det ju inte dessa skor jag kollade på, men lade upp en bild för att visa vad en vintersko är, för er som inte vet ;)

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards