Gasoline - Med bensin i blodet

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Renault reklamen - fortsättning

Av Lyllan Blogglus - 22 november 2010 09:38

Bloggade för ett tag sedan om renault reklamen där dotten säger "Han heter lucifer, gubbe!" Här har ni länken till detta inlägg, för det är om de jag tänker blogga om nu.

 http://gasoline.bloggplatsen.se/2010/11/05/3892457-han-heter-lucifer-gubbe/


Hur som hellst, helt plötsligt så ersattes denna reklam med nästan exakt samma sak, fast denna går säger hon bara "Han heter Lucifer, tillsammans ska vi krossa patriakatet (eller vad hon nu säger. Då jag är otroligt obildad så vet jag inte alls vad hon säger eller vad det betyder)"


Jag tycker att det borde finnas mer passande saker för denna flicka att säga som ger samma budskap, att tiden går alldelles för fort. Fick även en kommentar om att vi vuxna (vuxen och vuxen?!) ska vara så otroligt moraliska och pk, men jag tycker verkligen att det borde ha funnits bättre saker att säga, tex som det som sägs i deras nya reklamfilm?


Hur kommer det sig tro? Jag undrar iaf. Är för att de fått klagomål?


Tänkte leta rätt på reklamfilem på youtube, men antingen finns den inte eller så letar jag fel.

 
 
Haroime - Krokodilfilosofi & Människoidioti

Haroime - Krokodilfilosofi & Människoidioti

22 november 2010 11:16

Tack för ditt svar, här kommer ett tillbaka.

Tror inte ett barn skulle inte ens förstå att det ska föreställa tjejen i bilen några år senare. Dessutom ser barn ser fjortonåringar svära åt sina föräldrar i vardagslivet. Det är vuxna som överreagerar.

Sedan ser jag inte hur reklamen blev så mycket mer vänlig med tanke på att hon säger "tillsammans ska vi krossa patriarkatet". Tror många blir ganska förvirrad av den nya versionen eftersom när de flesta hör ordet "patriarkat" så tänker de politiskt (mansstyrd samhälle) när det ursprungligen har en bibliskt innebörd.

http://haroime.blogg.se

 
charlotte

charlotte

22 november 2010 12:40

HaHa tänkte faktiskt på ditt inlägg när jag såg att dom bytt ut vad hon sa. Tänkte att du kanske lagt in en protest;) Förmodligen var det fler som reagerat på det..

http://aspect.bloggplatsen.se

Lyllan Blogglus

22 november 2010 13:21

vad gulligt utav dig, det måste ju betyda att jag etsade mig fast på din hjärna med mitt inlägg? =P

Men nej, jag har inte skickat in en protest ;)

 
Ingen bild

corina

22 november 2010 19:05

sök på "han heter lucifer" så kommer den upp =P
kunde inte skicka länken!

Lyllan Blogglus

23 november 2010 10:01

Jaha, va det verkligen så enkelt?! =P

 
Ingen bild

lilla jag

30 november 2010 13:19

jag gillar renault reklamen . Det är jo bara en reklam . om ni inte gillar reklam så tycker jag bytt kanal på tv vet jag .........

Lyllan Blogglus

30 november 2010 14:59

Måste man byta kanal bara för att det kommer en dålig reklam? =/

 
Ingen bild

lilla jag

1 december 2010 18:46

DE inlägg som gnäller om renault reklam tycker jag att man ska byta kanal eller gör nåt annat undertiden .
Ett så ar det 2 st olika tjejer som sitter i bilen i reklamen . jag känner dem som är med reklamen . Jag e ju så stolt över dem .

Lyllan Blogglus

2 december 2010 09:44

Men du, finns det inga reklamer du INTE gillar? Eller är du en reklamälskare? Jag tycker iaf inte att man behöver byta kanal för att reklamen är dålig.
Tjejerna är jätteduktiga, det är dom som skapat reklamen som inte är det.

Hur som hellst, vi tycker olika, och det får vi göra då detta är sverige.

 
Theodor LA

Theodor LA

8 april 2011 11:00

Sen är ju ormar för härliga! Det skulle va kul om ormen blev en symbol för rock och feminitet (hur det går ihop) istället för ondhet :)

http://penisbert.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyllan Blogglus - 25 april 2014 16:37


Nu börjar jag om från mitt senaste inlägg i denna blogg, appen nerladdad igen och jag hoppas att förbättringar gjorts. Längtar efter att blogga igen! :-) Det är en otroligt fin och rolig dag, så testinlägget blir inte så långt. Jag hoppas att n...

Av Lyllan Blogglus - 3 maj 2013 19:29

Vart överlycklig när jag såg att denna bloggtjänst gjort en app för att underlätta bloggandet via mobilen, detta skulle innebära att jag kunde börja blogga igen! Dock fungerade det inte enligt mina förväntningar och jag får nog lägga bloggen på is...

Av Lyllan Blogglus - 15 april 2013 21:31

Som de flesta har märkt så är våren på g med stora steg. Solen lyser sådär irriterande skönt i ansikten när man kör hem från jobbet, den varma känslan av solsken som värmer mot kläderna. Man blir väckt på morgonen av fåglar som kvittrar, härl...

Av Lyllan Blogglus - 12 april 2013 17:13

Helt otroligt, tittade på "världens pappskallar när jag kom hem från jobbet och då pratade dom om en man vid namn "Henry Earl" som tydligen skulle ha arristerats ofattbart många gånger. Googlade detta, och mycket riktigt så ska det tydligen finnas...

Av Lyllan Blogglus - 11 april 2013 19:11

Kikade in utseendet på bloggen, vad har hänt? Bloggen ser inte ut som när jag lämnade den. Hedern är helt plötsligt för liten. Presentationen, bilden och allt annat är längst ner istället för längst upp vid sidan om bloggen. Vad ledsen jag blir ...

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards