Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under november 2010

Av Lyllan Blogglus - 4 november 2010 10:02

Nej, jag ska inte lägga ner min blogg, däremot ska jag blogga om alla som skriver om att de ska lägga ner sin blogg.


Frågan är varför man gör det? För att få bekräftelse, vill man att folk ska skriva att man inte ska lägga ner den?


Tacker att det är ganska många som gör sådanna här inlägg när man kollar runt på "senast skrivna".

"Funderar på att sluta blogga, det är inge roligt längre" Nehä, men sluta blogga då! Varför sitter man och funderar öppet på en sådan sak? Blogga gör man väl för sin egen skull och inte för någon annans? Om man inte tycker det är roligt att blogga så ser jag heller ingen anledning till varför man ska lägga ner tid och energi på de.


Frågan är ju om jag ska sluta blogga =P Nej, har alldelles för lite att göra för att kunna låta bli ;)

Av Lyllan Blogglus - 3 november 2010 20:47

Senaste tiden då jag har varit ute så har jag laggt märke till att andra killar gärna bjuder varanndra på sprit, men oss tjejer frågar dom inte enns. Är det som så att dom antar att vi inte vill ha sprit eller vill dom hellt enkelt inte bjuda oss tjejer?


Självklart brukar ju vi tjejer bli bjudna på sprit oftare än killar ute på krogen, men nu menar jag i mer privata samanhang.


Någon annan än jag som laggt märke till det?


Jag skulle iaf uppskatta att jag inte vart glömd i sällskapet när det bjöds på sprit, jag kanske oxå skulle vilja ha? Ja, för det brukar jag vilja iaf =P


Haha, såhär kan det gå ;)

Av Lyllan Blogglus - 2 november 2010 19:00

Påväg in till örebro, just när jag är på utfarten till motorvägen i Örebro kommer en buss uppkörandes brevid mig. Nyfiken som man är så kollar man ju vad det är för roligt folk som sitter där, vem vet, man kan ju alltid hitta något kul.... Och det va just vad jag gjorde!


Jag reagerar först på att det va något jag kände igen, sedan såg jag att det va en jacka (Det går ju lite snabbt när man ska ut på motorvägen, dessutom bör man ju hålla ögona på vägen och inte de som sitter i bussen, därav min sega reaktion =P ). Kopplade genast att det va någon jag borde känna. Och där sitter hon, SVÄRMOR! Börjar genast glatt att vifta med handen och jag tror själv att hon inte riktigt fattade först att det va hennes svärdotter som sitter i bilen brevid och vinkar som en tok, men poletten trillade snart ner och hon puffar på personen brevid, som va min pojkväns faster.


Hur stor är cansen att man kör upp brevid en buss i en stad där varken jag eller hon bor och att man då ser varanndra? Chansen borde vara typ 1 på miljonen, eller?


Har ni någon gång varit med om något sådant sannoligt förr? Berätta gärna =)

 

Lite randombild, men det är iaf en buss ;)

 

Av Lyllan Blogglus - 1 november 2010 16:49

Har ofta tänkt på de personer man haft kontakt med förr som man inte ens vet vart dom är idag, och idag  ska jag börja leta efter dom. Har två spec personer som jag skulle vilja veta vart dom är, två tjejer.


Den ena hette Judith, vi snackade på msn när jag va 13, dvs -03. Chansen att jag hittar henne är 1 på 10000000... Så det kan jag nog lägga ner.


Däremot finns det en tjej som heter Alina och som bodde i Örebro för några år sedan. Hon är något år äldre än mig, alltså över 20 år. Hon va adopterad, ifrån indien om jag inte minns fel. Vill verkligen veta vart hon tagit vägen.. Försökte leta på fb men hittade inget vettigt.


Har även kollat på hitta.se efter "alina - örebro" och då dök de upp en massa namn, men när jag sökte på fb så fanns det inga sådanna alinor...

Någon som har några bra tips om hur och vart jag ska leta? Eller känner du möjligvis henne?

 

Av Lyllan Blogglus - 1 november 2010 13:47

Har vart rock n roll för hela slanten i helgen, och i och med det så vart jag att tänka på just det här med twistandet (kallar det för att twista, har inte hört något bättre namn på det) som man gör om man inte har någon danspartner... Det ser ut som att man är helt borta i skallen, att man inte riktigt har "alla chips i påsen".


Så vadför dansar man då denna fula dans? Jo, det är JÄVLIGT KUL och otroligt enkelt. Det lixom bara blir så! 


Skulle vilja lägga upp ett youtube klipp på denna märkliga och otroligt fula dans, men som jag många gånger förr har sagt så är min dator seg och den fickar absolut inte att ladda upp ett sådant klipp. (Vill ju gärna kolla klippen innan jag lägger upp dom, så jag vet vad jag länkat =P )


För er som mot förmodan inte riktigt vet vad detta är så är det en dans som mestadels består utav att man står och vickar på rumpan och skruvar lite på fötterna till 50-60tals musik. Något raggare använder sig flitigt utav förutom buggen då. Sök på youtube efter "twist" eller liknande. Risken finns dock att ni får upp klipp på just pardansen twist, men men.


Lägger upp lite bilder på folk som twistar


Tills vidare; Keep on twisting!

 




Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards