Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Lyllan Blogglus - 16 april 2010 09:51

Det är snart 8 månader sedan jag gjorde min operation av ryggen, rehab tiden va på 6 månader och då skulle jag vara bra i ryggen sedan.

Även om de första månaderna va grymt jobbiga så gick allt så otroligt snabbt, och jag trodde verkligen att jag skulle bli bra i ryggen. Nu såhär 8 månader senare så är jag inte alls bra, operationen känns bara jobbig och onödig.


Jag är iof rakare, men jag har ett fult jävla ärr, ibland har jag ondare än innan och ibland inte, men jag kan inte bära tungt och min högerarm kan jag inte längre använda normalt.


Det som gör mig så jävla förbannad är att läkarna inte lyssnar, jag har aldrig påstått att jag skulle försöka komma undan med något för att jag fortfarande inte är bra, tvärtt om, jag vill ut och jobba och jag håller mig aktiv!

Vadför vill inte läkarna lyssna för?


Har ju börjat med hästar igen, men vissa dagar kan jag varken trava eller galoppera för att jag har så ont, ibland kan jag dock det.


Jag hoppas verkligen att min rygg kommer att bli bra, för det här tar verkligen död på mig. Som sagt, jag kan inte lyfta något som är tungt,  jag kan inte använda min högerarm som innan operationen och det hade varit bra när man ska mecka eller hålla på med hästen. Dessutom så när jag står böjd en stund så får jag otroligt ont när jag försöker räta på mig, jag får ont i höger sida och det känns som att något ligger i kläm.


När jag inte försöker bli sjukskriven eller klagar på att jag har ont för att slippa göra saker, vadför kan då inte läkarna tro på mig? Jag blir så frustrerad.

Jag börjar ångra operationen, för just nu känns det inte som att plågan va värt det.


Usch, ni kanske tycker att jag bara klagar, men jag känner såhär och måste få ut det någonstanns. Kanske finns det någon där ute som känner likadant? Det va ju bara 2% utav de som vart opererade som hade problem efteråt, men jag kan tydligen inte vara en av dom.


Skickar med en bild på det jag opererats för


Av Lyllan Blogglus - 16 april 2010 07:04

Mina sömnproblem börjar bli smått allvarliga nu, lägger mig runt 22.00-00.00 på kvällen och vaknar utav att det är för ljust samt att fåglarna i skortstenen/min hund väcker mig vid en 04.00-06.00


Detta kan ju inte på något sätt vara nyttigt, eller? Jag kanske inte ska bo i skogen, spec inte utan RULLGARDIN OCH HÖRSELPROPPAR!


Skämt å sido, jag älskar att bo i skogen, men precis som att bo i mer tätbefolkat område så har det ju sina för och nackdelar.Och i och med att jag inte sover många timmar på natten så sover jag oftast en lite powernap mitt på dagen när min gubbe är på jobbet. Det enda som fattas är att jag lägger mig tidigt och så har jag plötsligt fått en dygnsrythm som en gammal pensionär. Suck... "Man blir som man umgås"?!


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards