Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Lyllan Blogglus - 22 december 2010 09:28

Från Förskola till bespisning.


Pratade med AF om praktik på förskola, då jag tror att det kan vara ett bra jobb för min rygg. Dvs jag har lite mer frihet om hurvida jag vill stå, sitta eller gå. Därav ville jag undersöka jobbet närmare och prova på. AF hörde av sig till kraftverk.


På kraftverk hade dom bara en kombinerad förskole och bespisnings tjänst i mullhyttan, vilket jag tyckte lät ok, två erfarenheter i en smäll! Det enda som fattades va ett utdrag ur mitt brottsregister som jag va tvungen att skicka efter, men då polisen knölade med mina papper (eller om det va posten som strulade till det) så tog det ett bra tag innan jag fick dom.


När jag fått dom typ 2 månader senare så ringer jag till kraftverk, självklart trodde jag inte att tjänsten va kvar, men tycker det är vettigt att informera iaf. Han frågade mig och jag fortfarande va intresserad utav att jobba på förskola, och det va jag självklart.


I förrigår ringde en annan tjej och sa att vi skulle kolla på en plats här i Fjugesta, som han hade hittat men att han inte hade tid att följa med till.


Väl där så visar det sig vara enbart bespisning - kökstjäns.


Frågan är ju hur det hela gick till? Jag kommer självklart ta platsen, motvilligt. Behlver ju erfarenheten, men inte så sugen på att jobba GRATIS med något som jag trodde skulle vara ett jobb med barn och så ska jag stå och laga mat samt diska hela dagarna. Skit på dig, karln på kraftverk!


Skriver på papper imorgon och börjar den 3 januari, dom lät inte så glada över att jag kanske någon dag inte kommer att kunna jobba, då jag ibland jobbar extra MED LÖN!


Dessutom verkade det som att jag skulle vara själv med maten, att dom utnyttjar mig för de behöver gratis arbetskraft. Nej, detta känns inte bra!


Som sagt, en bra erfarenhet och merit att söka jobb på. Annars hade jag sparkat rakt ut!


Hehe, våran raggarhund, appro på ingenting! Han är rakad, därav ser han smått skum ut!

 

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards