Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Lyllan Blogglus - 21 december 2010 19:47

Då jag har kommit på att julgranar kostar en del så funderar jag på att kanske investera i en julgransplantage här hemma på gärdet. Det kommer ta sin lilla tid ifrån planta till färdig produkt, men jag får som sagt se det som en investering, låsta pengar!


Nej, det ska jag igentligen inte... Men inte en så dålig tanke!


"Favorit i repris" =P


Av Lyllan Blogglus - 21 december 2010 10:55

I dagens sverige, i dagens samhälle och just nu väldigt globalt så ska vi tänka så otroligt miljövänligt och ekologiskt. Julen är väl bland de högtider som är otroligt miljöförstörande och överkonsumerat!


Först ska i princip alla ha en riktig gran, tänk på alla de granar som huggs ner för att användas några veckor för att sedan kastas ut igen. Är inte det miljöförstöring och slöseri av naturens tillgångar på hög nivå?

Bara en tanke, har själv gran, så varken klagar eller pekar ut någon annan

 

Sedan ska det konsumeras mat i stora mängder, massor av mat i olika former, smaker och utföranden. Hur mycket utav maten kastas inte, igentligen?! Är det verkligen nödvändigt att ha så mycket mat? Hur många grisar slaktas inte till jul?

 

Julklapparna då, här ska det köpas bara för att köpas. Hur mycket kastas inte efter jul? Man får en ny mobil utav mor och far, då duger inte mobilen man hade sedan innan och då kastas den "gamla" som bara är 3 månader gammal, utan att det är något fel på den.

Den gamla dockan kastas, då man fått en ny.

Man får saker man inte vill ha som sedan kastas.

ÖVERKONSUMTION av saker vi igentligen inte behöver. Det posetiva är väl att vi kanske kan få jobb utav detta.

 

Pappret på julklapparna, papper som används helt i onödan, igentligen! Pappret används bara en liten stund för att sedan slängas, oftast inte ens sorteras. Massor av tejt och paketsnöre går åt oxå...

 

Som sagt, är ingen miljöaktivist eller på annat sätt direkt aktiv i det här med miljötänkandet. Men det är tänkvärt vad miljöförstörande julen är!

 

Våran mindre charmerande gran, men det är en gran iaf vilket är det viktigaste. Då vi får hem barn över julen så vill jag ge dom en bra jul, det inkluderar gran och julpynt!

Och ursäkta den dåliga bilden, min mobilkamera är inte den bästa

 

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards