Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Lyllan Blogglus - 17 december 2010 18:15

Julen närmar sig med stormande steg, om ni är som jag så har ni med andra ord i princip glömt det, men jag hoppas att de flesta har hjärnan med sig och inte gjort det.


Jag vill iallafall påminna er om hur viktig denna högtid är för barnen. Julen är familjen och gemenskapens men framförallt barnens högtid och förtjänar där av en mysig, trevlig jul utan en massa bråk, fylla och annat tråkigt.


Julafton är något som alla barn alltid kommer att minnas, om den va bra eller dålig, därav är det oxå viktigt att man gör den så bra som möjligt. Man behlver inte ha pynt i massor, massa godis och en hög av paket. Men trevligt och nyktert sällskap är ett måste.


Som barn till en alkoholist så har jag inte upplevt en enda bra julafton sedan 9 års ålder. Min far har förstört allt vad julafton, julglädje och julstämmning heter. Gör inte detta mot era barn, ge dom en vit jul!


Förra året va första året jag firade utan min far, första året jag slapp höra hur ful jag va, vilken fitta jag va eller hur dumma i huvudet jag och min familj va. Detta år firar min familj hemma hos mig, utan far! 

Jag slipper få julklappar kastade på mig, jag slipper se min far riva julgranen och julgranskulor krossas. Jag slipper se mor och far bråka för att han är full, jag slipper sitta och gråta mig till sömns för att min far inte kan sköta sig på den dagen som är viktigaste på hela året för en familj.


Jag ber er, ge barnen en bra jul så dom slipper att minnas julen med tråkiga händelser!

  

En enda dag om året kan inte vara så jävla svårt att vara nykter på!


http://gasoline.bloggplatsen.se/2010/11/22/4003864-att-vara-barn-till-en-alkoholist/


Av Lyllan Blogglus - 17 december 2010 14:17

Tuttar, tuttar, tuttar överallt! Alla känner vi nog igen låten med Hjalle och Heavy (dökött?!) som va populära på 90-talet? Lyssnade på den som lite iaf...


(Hittade bilden här nedan som jag tagit kort med mobilkameran direkt på datorn ifrån www.bilddagboken.se, och reagerade över att någon laggt in nakenbilder på sig själv på en sajt där mest barn och ungdommar sitter. Vill även tillägga att de då har taggat bilderna med julmys dvs att de deltar i en tävling med bilderna (?)....)


Hur som helst. Vad är det med dagens ungdommar, som har sådant behov utav att visa upp sina tuttar, sin urringning på vart enda kort?

Fel? nej.... Men nödvändigt? NEJ!

 

Synd att dagens ungdom tror att skönhet och personligheten sitter i brösten.

Däremot sitter uppmärksamheten ifrån äckliga karlar och snuskgubbar där. Bra gjort girls, ni träffade rätt ;)


Tragiskt att man hela tiden måste sälja sig som sexobjekt istället för människa för att bli omtyckt, uppskattad. Att ha sådant behov utav bekräftelse.


Tjejer, dax att växa upp och inse att folk behöver tycka om dig, och inte dina bröst!

 

(För de som inte förstår vad jag menar, det är någon som laggt upp tre naknare bilder på sig själv, de tre första på övre raden. Första bilden är någon som håller i sina tuttar, den andra är tuttar tagna underifrån, den sista är någons mage som håller på att ta av sig trosorna. Misstänker samma tjej, då det va samma användare som lade upp detta.)

 

 

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards