Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Lyllan Blogglus - 14 december 2010 20:00

Såg att detta klipp hade blivit inlaggt på youtube... HAHA, jag gillar reklamen, det är ju precis så här vissa håller på. Klokrent, roligt men ändå så otroligt töntigt. Det roligaste är väll iaf att Ica Jerry säger "fjortis" när han går =P


Tycker Ica reklamerna är bra, dom är som en serie och med humor i. Ica ÄR BRA! Deras smygpropaganda fungerar iaf på mig.


Av Lyllan Blogglus - 14 december 2010 18:49

Va som sagt i Knivsta i helgen och hälsade på mormor och hennes karl. De bor i en lägenhet ganska så centralt.


Min hund som inte annars brukar hålla på och skälla i tid och otid va helt tokig. Så han hörde det minsta lilla ljud så skällde han, vilket gjorde mig smått irriterad.

Han har blivit så enormt van med att det är knäpptyst hemma om inte jag, min sambo eller han fixar med något.


Dessutom så är han bortskämd med att ha kallt hela tiden, och jag kan tala om för er att det är allt annat än kallt hos mormor =P Resultatet va en hund som antingen flåsade eller skällde.


Ja, huvudsaken är att han inte skäller jämt, att han trivs hemma hos oss, för det gör han!


Av Lyllan Blogglus - 14 december 2010 11:31

Jag som trodde att raggarkulturen handlade om gemenskap, intresse för gammla bilar och att ha kul, men tydligen är man ingen raggare om man inte har bil?!


Anledningen till att jag skriver detta inlägg är att jag vart inbjuden till någon hyllningscrusing till Eddie Meduza i Örebro, och där kom det upp en disskution hurvida man inte kunde vara raggare om man åkte volvo eller ej.


Nu har jag alltid haft turen att min familj/sambo har ägt en raggarbil/jänkare, men alla har inte den turen! En jänkare är dyrt, alla har inte pengar till det. Om jag nu skulle köpa en, vart skulle jag få pengarna ifrån? Lever på 2700 kr i månaden! Det går ju inte ihop, då får volvon duga!


Är det verkligen bilen som avgör? Tycker det börjar bli mer en tävling om vem som har den snyggaste och dyraste jänkaren än en kultur för bilintresse.

Dessutom, måste jag som tjej alltid ha klä upp mig och ha avancerade frisyrer för att anser som riktig raggare? Om man kollar på kort ifrån raggarkulturens födelse så va det mest till fest som dom hade fina frisyrer, och till vardags så gick dom med jeans, vilken tröja som hellst och ofta utsläppt hår eller hästsvans.


För mig är raggarkulturen så mycket mer än själva ägandet av bilen och att vara uppklädd dagligen.


Om vi kommer så åker vi volvo, då cadillacen står i garaget och inte mår bra, så enkelt är det. Hurvida jag då inte anses vara raggare eller ej skiter jag faktiskt i! Dessutom kan jag ju inte ljuga om att jag förmodligen är en stolt volvoraggare som sidosyssla när inte jänkaren åks i.


Raggare eller ej, jag är mig själv vad ni än kallar mig.

Min sambos bil



Mitt svarta lilla åbäke ;)


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards