Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Lyllan Blogglus - 8 februari 2011 15:46

Bakade lite bröd nyss, det var ok, men inte perfekt! Övning ger färdighet som man brukar säga och jag hoppas på bättre resultat nästa gång. Det gick iaf snabb att göra och var enkelt, de som tog tid va utplattningen och gräddningen som va lite småpyssligt!

De flesta morderna ugnar kommer inte upp i 300 grader, så ställ in på högsta gradantal och reducera gräddningstiden. Detta går även att göra i gjutgärnspanna.


Polarkaka

50 gram jäst
50 gram smör
1/2 liter vatten
1/2 deciliter sirap
1 tesked salt
15 1/2 deciliter rågsikt

Gör så här: Smula ner jästen i bunken. Smällt smöret, tillsätt vattnet och ljumma till 37 grader. Häll över jästen och rör om. Tillsätt resten.

Arbeta degen slät och låt jäsa 30 min.uter

Dela degen i 20 bitar och kavla ut bitarna till runda kakor.

Nagga kakorna och låt dom jäsa 10 minuter.
Grädda 300 grader i 3 minuter på en het osmord plåt


Det ser kanske inte så aptitligt ut, men det vart att se ut såhär iaf.


  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards