Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Lyllan Blogglus - 10 februari 2011 14:56

Har starka funderingar på om det där med bondgård skulle vara någonting för mig/oss. Just nu går det åt så mycket mjölk i detta hushåll att vi nästan skulle kunna dricka upp den mängd mjölk en kossa producerar.

Dessutom så vill jag ha häst, en alldelles egen polle här hemma.

Och så vill jag ha en get, jag älskar getter! Eller iaf dom på kolmården. Även om jag vet att det inte är samma sak så kan det ju inte vara så otroligt annorlunda ändå?


Vi skulle ju behöva något som betar av våra gärden, så en get, en kossa och en häst skulle väl vara alldelles perfekt, kan jag tycka iaf.

Inte nog med att jag har damråttefarm, nu vill jag bli riktig bondtös ;) Nästa steg är väl att söka till "bonde söker fru". Fast ja, jag behöver ju inte söka varken fru eller partner då jag har mitt på det torra.


  

Av Lyllan Blogglus - 10 februari 2011 09:51

Nu har filmarkivet kommit ut på nätet, just nu idag, där man kan se filmklipp från så långt tillbaka som 1890, kan ni tänka er det? En tid som för de flesta är mycket avlägsen kan man nu sitta och titta på via datorn!

Finns många intressanta filmklipp om man letar lite, synd bara att jag har så seg dator, annars skulle jag garanterat nördat denna sida ofta och länge!


Just till er så letade jag rätt på ett klipp ifrån Örebro, då de flesta som känner mig bor i de trakterna.


http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=84&returnurl=http://www.filmarkivet.se/sv/Sok/?q%3d%c3%b6rebro%26categoryid%3d19


Titta och njut gott folk!

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards