Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg under februari 2011

Av Lyllan Blogglus - 3 februari 2011 09:21

"Hej!


Hur mår du? Själv mår jag bra."


Jag har några mailvänner som jag skriver till lite då och då, och efter ett tag känns det där "hej" ganska överflödigt och tjatigt.. En trevlig artighetsfras, visst, men som sagt..


Vad tycker ni om det igentligen? Oftast brukar jag sluta skriva det och istället lägger jag ner mitt artighetskrut i slutet utav brevet genom att skriva "ha en trevlig dag" eller liknande.


Finns det något som säger att man igentligen måste inleda ett brev med "hej" eller något liknande? En oskriven regel kanske?


Hur gör ni när ni mailar med någon regelbundet? När jag skriver brev skriver jag alltid Hej eller motsvarande, men det känns lite som att det är en annan sak.


Här kunde det ha varit en bild...

Av Lyllan Blogglus - 2 februari 2011 10:27

Snabba ryck, hade tänkt försökt laggt upp något vettigt idag men vart inringd ifrån europcar, så ska in och jobba om en liten stund. Eller snarare åka med karln in till örebro och sitta där i några timmar innan jag jobbar. Skönt att få jobba lite!


Antar att ni inte lider utav att slippa min terror i en dag, så på återseende!


Lyllan

Av Lyllan Blogglus - 1 februari 2011 16:07

Imorse, 06.56 hade vi bokstavligt talat ratrace här hemma.

Det började med att karln min kom och födelsedagspussade mig innan han skulle åka till jobbet, helt plötsligt börjar det låta nere i köket och hunden låg unde sängen... Så min sambo går ner för att kolla erfter och jag börjar somna om.


Helt plötligt hör jag "duns, duns, duns", ett lixom trummande ljud och funderar på vad han håller på med, så jag traskar ner för trappen för att se efter. Där sitter min sambo på golvet och slår med presentpappersrullarna =P Vi hade inte liten mus i köket som vi jagade! Tillsist smet han in i ett hål som vi satte igen med svinto, men den lilla rackaren knuffa ut det när jag hade somnat om och smet!


Det va inte allt så länge jag hittade en mus i min ridhjälm som låg på hatthyllan, den fångade jag in i min hamsterbur tills jag hade bestämt mig för vad jag skulle göra med den. Jag släppte ut den i boden på vägen upp till oss, hoppas den stannar där!


Lite bilder på musen jag hittade i ridhjälmen!


Musen när jag hade fångat den...


  


Vid utsläppet av musen stack den in i ett hål i snön så jag kunde fota den i naturen.


  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards