Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Lyllan Blogglus - 12 mars 2011 16:30

"Glädjen med alkohol kommer med ett höjt pris" Minns inte alls vart jag hört detta, men jag tycker det stämmer ganska bra. Oftast är en fylla ganska kul, men dagen efter får man ibland betala ett högt pris både fysiskt och psykiskt..


Jag tror nog att jag har tappat denna glädje för alkohol, till större delen. Innan man ryggoperation tyckte jag om att festa, och att gå på fest utan att dricka va näst intill otänkbart.

Vet inte riktigt om det va så att lusten trappades ner efter operationen eller om jag helt enkelt växte upp, men känner inte alls samma sug längre.


Jag är gärna nykter och kör, går på krogen nykter och har kul. Dessutom är det så skönt att slippa att vara bakfull och slipps göra bort sig på fyllan.

Dessutom så när jag dricker nu för tiden så är det med måtta, förr hade det en tendens till att gå över styr fler gånger än önskat.


Kanske har jag till och med tröttnat pga att man lever med alkisar ikring sig och att man levt med en alkoholist i flera år? Avskräckande exempel ska ju inte fungera vad gällande droger sa dom på medberoendemötet, men kanske fungerar det för mig? Jag vet hur mycket spriten förstör, speciellt i en familj!


Jag har iaf lärt mig att man kan ha otroligt kul utan alkohol, kanske till och med roligare.


Sangria


  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards