Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Lyllan Blogglus - 9 mars 2011 17:15

På jobbet lyssnar vi mycket på radio, och då kom just det där med bögkanal upp. Tydligen ska det lanseras, eller om det redan har lanserats, en kanal som inriktar sig till bögar, en så kallad "bögkanal". Det ända jag hittade om detta på internet mer än massa blogginlägg va http://www.nyhetspressen.se/1243391.html


Ja, dom får gärna ha en bögkanal för mig del, men jag funderar lite på varför det ska finnas en sådan.


Man ska behandla alla lika, alla är lika värda och ingen ska pekas ut. Men jag tycker nog mer att detta med gaygalor och bögkanaler verkligen lyfter fram att homsexuelle tydligen inte alls är som vilken annan människa som hells. Hurvida dom är bättre eller sämre ligger ju i betraktarens ögon, dock tycker jag att det inte blir skillnad på folk och folk pga deras sexuella läggning.


Är inte detta någon form av diskriminering?


Nej, tycker bara att detta är väldigt konstigt. Som sagt, man ska inte göra skillnad på folk och folk, vilket förespråkas (?), men man ska tydligen göra skillnad på "dom och oss" genom galor och tvpogram? Men nåde den som nekar dig ett prästjobb för att du är gay...


Folk som folk, eller? Det skulle nog jag tycka. Känner en del bi och homosexualla som är precis som mig, fast en annan läggning.


Snacka om att elda på de som redan har fördommar


Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards