Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Lyllan Blogglus - 8 mars 2011 17:45

Det har varit en massa snack i radion på senaste tiden om att vissa ställen i sverige på prov ger bidrat till de invandrare som lär sig svenska. Har för mig att bidraget va på mellan 3000-12000 kr, hur hela systemet går till vet jag inte.

Även fast denna möjlighet fanns på vissa platser så va det få som fick det, då det inte lärde sig tillräckligt mycket antar jag. Tänkte leta rätt på någon artikel eller liknande om detta på internet, men hittade inget, jag måste ha sökt på helt konstiga saker helt enkelt.


Hur som hellst, jag kan inte bli mer än förvånad. Ska vi verkligen tvinga någon och försöka muta folk för att de ska lära sig svenska, språket som används i det land de bor i?

Nej, hur fel kan detta vara igentligen?! Jag tycker att om man inte har något intresse för att lära sig landets språk så har man inget att göra i det landet, sedan spelar det ingen roll i vilket land man är i!


Istället för att muta med pengar så borde man ställa krav, att visar du inte framsteg i det svenska provet och kan hjälplig svenska inom si och så många år så blir du helt enkelt utvisad. Hårt, men jag tycker att det låter ganska vettigt ändå. Vad har man annars här att göra om man ändå tror att man kan leva som man gjort i ett annat land?


Tänk på alla andra bra saker man kunnat använda dessa pengar till...


Nej, fy vilken dålig idee dom kommit på! Nu är det ju inte så att jag är emot invandrare eller att jag inte kan ha översende med att dom inte kan så bra svenska, men lite intresse borde dom *** visa! På mitt jobb så jobbar jag i princip enbart med invandrare och man ser tydligt skillnad på de som har ett intresse för att lära sig och de som helt enkelt skiter i det.


Sverige daltar för mycket med de som borde skärpas till och tar i med hårdhandskarna där man borde vara snällare, sjukt!


Grisigt är vad det är, precis som denna sandskulptur som på kortet taget på Gran Canaria. Skickligt gjort! ;)


  

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards