Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Lyllan Blogglus - 26 augusti 2010 21:39

Måste berätta om min största tabbe idag (ja, min STÖRSTA, eftersom jag tydligen gör en massa konstiga prylar om dagarna)...


Skulle göra currysås, påscurry. Skitenkelt säger ni säkert då? Ja, det borde det vara.


Jag snattrade lite i telefon med min syster, undertiden skulle jag göra mat. Jag häller i vattnet i en kastrull och rör ner pulvret. För att såsen ska smaka något (den smakar väldigt klent annars) så extrakryddar jag med curry. När det börjar koka lägger jag i smöret, allt i sin ordning.


Inge konstigt med det här? nej, det tyckte inte jag heller!


Lägger upp min mat på en tallrik och hugger in, jag va hungrig så jag hade verkligen sett fram emot det! Men något är fel, det smakar lite skumt, sötare än vad det brukar göra =S

Något slår mig, att jag varit lite ouppmärksam då min syster snattrade så mycket, så istället för att ta curry så fick jag tag på kanelburken som ser likadan ut. Hehe, ja, ni kan ju gissa att det smaka allt annat än vad det skulle smaka!


Mycket klantigt gjort utav mig må jag säga, men grejen är den att curryn och kanelburken är i samma färg och av annan sort än de andra kryddorna.

Aja, jag va hungrig så hade inte "tid" att fixa något annat, det slank ner!


//Lyllan Blogglus

Av Lyllan Blogglus - 26 augusti 2010 13:52

Vi människor är skjukt beroende utav meteriella ting! Det känner jag bara på vad jag själv vill ha! Säger allt för ofta "en sådan ska jag ha när jag fått en riktig lön". Och om jag ska köpa allt som jag sagt detta om måste jag ta lån för att ha räd med allt på den lönen =P


Viktigast när nog faktiskt soffan, som är trasig, nedsutten och sliten. Får så grymt ont i ryggen utav den.

Sedan vill jag ha en annan dator, en som jag kan spela The sims 3 på och som jag kan göra allt på. Denna dator är så jävla seg att jag ska vara glad om internet ihuvudtaget fungerar. 

Samt bättre intenet och The sims 3 spel!

Nya kläder, det behövs! Spec lite mer rockabilly aktiga kläder.

En GPS så att jag kan leta geocach.

Jag vill ha en pilsnerhäck, och då menar jag inte en volvo!

Jag vill ha en 740!

Jag vill kunna åka någonstanns, kunna göra saker utan att vrida och vända på slantarna.


Och så otroligt mycket mer


Vadför vill man ha så otroligt mycket för? Hälften utav dessa saker behöver jag ju inte, men ändå är längtan så stor efter att ha dom. Vadför fungerar vi såhär för?


Av Lyllan Blogglus - 26 augusti 2010 11:12

Ska in på min 1års kontroll imorgon, eller snarare röntgen. De ska röntga ryggen för de som inte vet, är opererad för skolios.

Så denna vecka är det exakt ett år sedan jag opererades, på gott och ont. Vet inte alls vad jag ska tycka om grejen, enda nyttan jag dragit utav det är att jag är rakare. Men jag har fortfarande ont, jag har ett fult ärr, jag fick gå inkomstlös i över 6 månader, i flera månader åt jag smärtstillande mot värk samt att jag va så gott som sängliggandes de 2 första månaderna. Jag fick lära mig att sitta, stå och gå igen, och är 20 år gammal, hmm =P


Hur som hellst, ska in och röntgas imorgon, antar att bilderna ska skickas ner till Linköping, och så ska jag dit för något slags möte, antar jag... För att som vanligt höra att jag bara hittar på att jag har ont, suck!


Och så är det oxå dags att skicka in till mitt försäkringsbolag för omprovning av mitt ärende, pengar vill man väl ha, ellerhur? När de med skolios utan att de har blivit opererade får pengar borde jag oxå få det, tycker jag iaf. Även om inte pengar hjälper med, så är det alltid skönt att få lite, jag gick trotts allt inkomstlös pga detta!


Nej, färdigklagat om detta idag!

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards