Gasoline - Med bensin i blodet

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Lyllan Blogglus - 13 april 2011 19:46

Vi är nu i mitten utav månaden och löningen närmar sig för de flesta, de flesta med jobb iaf.

Jag har funderat lite på varför man ska shopa och gå på krogen när man fått lön och sedan leva på nudlar den sista veckan innan lön för att pengarna är slut.. Är det inte bättre att snåla hela månaden och sedan shopa loss och festa sista veckan innan löning, då vet man att man klarar sig och exakt hur stor budget man har till sådant, för oförutsedda kostnader kan ju komma vilken månad som hellst.


Nu antar jag att det inte är så många som läser min blogg som känner att de skiter pengar, och därför har det lite trixigt att få ihop slantarna i månadens slut. Och självklart finns det de som snålar, prioriterar och inte köper något onödigt alls men som ändå har det svårt att få pengarna att räcka.


Då jag kommer få min första vettiga lön på mycket länge så kommer jag ju shoppa vid löning, men resternade månader ska jag försöka vända det "rätt" igen, vad som för mig känns mest rätt alltså.


Shoppa lungt där ute ;)


Jag shoppande förra vintern en ny mössa. Vad tycks? Ja, eller inte...


   

Presentation


I am what I am and Im gonna keep on bopping that way

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Har du körkort
 Håller på med det
 Nej, klarar mig bra ändå
 Vad ska jag med det till om andra skjutsar mig?
 Ja, med prövotid
 Ja, rutinerad förare.
 Ja, men inget jag använder
 Försöker ta men klarar det aldrig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kärlek

Daisypath Anniversary tickers

Länkar

Toel - Ge mig gärna mat

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Hitta hit!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards